به گزارش "ورزش سه"، در آخرین دیدار از هفته بیست و چهارم رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران، تیم های استقلال و پیکان در ورزشگاه آزادی و در حضور تماشاگران به مصاف هم رفته اند. دیداری که برای هر دو تیم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و شکست هر کدام از آنها، باعث شکسته شدن یک رکورد منحصربفرد خواهد شد.

با توقف شب گذشته پرسپولیس برابر هوادار، اکنون بهترین فرصت ممکن برای فرهاد مجیدی و تیم او فراهم شده تا آبی پوشان بتوانند با کسب یک پیروزی در دیداری خانگی، اختلاف خود را با رقیب دیرینه به عدد هشت برسانند و یک حاشیه امنیت خوبی را برای خود دست و پا کنند.

البته آبی ها برای رسیدن به این منظور، کار سختی را در پیش دارند چرا که پیکان تاکنون در دیدارهای خارج از خانه متحمل شکستی نشده است. شاگردان مجتبی حسینی هر چند در 5 دیدار قبلی خود بردی را به دست نیاورده اند ولی آنها با استفاده از تعطیلات فیفا دی و سال نو، با انگیزه بالا به مصاف استقلال رفته اند تا نخستین شکست فصل تیم مجیدی را رقم بزنند.

گزارش لحظه به لحظه دیدار تیم‌های استقلال و پیکان را در همین صفحه از "ورزش سه" دنبال کنید:
بازی از هفته بیست و چهارم بیست و یکمین دوره رقابت های لیگ برتر 
سه شنبه: 16/02/1401 ؛ ساعت: 20:45 
ورزشگاه: آزادی تهران /  15 هزار تماشاگر 
گروه داوری: سید رضا مهدوی / کمک ها: امیررضا آشور ماهانی – احد سلطانی ؛ داور چهارم: مرتضی منصوریان / ناظر: رضا سخندان

ترکیب استقلال:
سید حسین حسینی
عارف غلامی
رافائل سیلوا
صالح حردانی
جعفر سلمانی
زبیر نیک‌نفس
مهدی مهدی‌پور
عزیزبک آمانوف
امیرحسین حسین‌زاده
کوین یامگا
رودی ژستد
سرمربی: فرهاد مجیدی


ترکیب پیکان:
محمد ناصری
امیر حسین رنگرز جدی
میلاد بدرقه
بهروز نوروزی فرد
محمدعلی فرامرزی
اسماعیل بابایی
غلامرضا ثابت ایمانی
علی رمضانی
محمد قاسمی نژاد
مجتبی حقدوست
ابراهیم صالحی
سرمربی: مجتبی حسینی

لحظات حساس:
دقیقه 2: نخستین حمله جدی استقلال از سمت چپ شکل گرفت. ارسال زمینی جعفر سلمانی به روی دروازه توسط مدافعین پیکان دور شد که توپ برگشتی به حسین زاده رسید اما شوت پای چپ این بازیکن به مدافعین میهمان برخورد کرد و در شرایط آفساید به یامگا رسید.
دقیقه 10: پاس پشت مدافعین از عارف غلامی به امیرحسین حسین زاده رسید و این بازیکن توپ را پشت محوطه جریمه برای آمانوف کاشت که شوت او از بالای دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 13: غلامرضا ثابت ایمانی بازیکن پیکان از فاصله دور با شوتی سهمگین دروازه استقلال را تهدید کرد که حسینی با واکنشی دیدنی توپ را از زیر تیر افقی دروازه و با کف دست راهی کرنر کرد.
دقیقه 19: پیکان در یک صحنه صاحب دو فرصت بسیار خوب گلزنی شد. ابتدا شوت غلامرضا ثابت ایمانی را حسینی برگشت داد و در ادامه توپ دوباره به این بازیکن رسید که او با پاس بسیار خوبی، محمد قاسمی نژاد را در برابر دروازه صاحب موقعیت مناسبی کرد که ضربه این بازیکن از بالای دروازه به بیرون رفت.

در حاشیه:

* کاروان تیم استقلال ساعت ۱۹:۳۰ وارد استادیوم آزادی شد.

* تعدادی از هواداران استقلال بیرون از استادیوم فوتبال منتظر ماندند تا بعد از اذان‌ مغرب و صرف افطار وارد آن شوند.

* سیدحسین اولین بازیکنی بود که برای گرم گردن وارد زمین شد و به ابراز احساسات هواداران پاسخ داد. پس از او استقلالی‌های روی سکو با دعوت از علیرضا رضایی و بهزاد غلامپور به تشویق دروازه‌بان موان و مربی دروازه‌بان‌های استقلال پرداختند.

* دو تیم همزمان با هم برای گرم کردن وارد زمین شدند و بازیکنان استقلال مورد تشویق هواداران قرار گرفتند.

* هنگام حضور استقلال در زمین برای گرم کردن، رافائل سیلوا با مربی بدنسازی آبی‌ها شوخی کرد و قدرت بدنی خودش را به رخ کشید.

*فریبرز محمودزاده ناظر این مسابقه با بازرسی از گیت‌های الکترونیکی پیگیر چگونگی ورود تماشاگران به ورزشگاه شد. هوادارانی که بلیت بازی را تهیه کرده باشند، با ارائه کدملی و در صورتی که دوز لازم واکسن کرونا را زده باشند‌می‌توانند از گیت‌ها عبور کنند.