به گفته مربیان آکادمی ریورپلاته استعداد آلوارز از ابتدا مشخص بوده و تنها ۱۰ دقیقه طول کشیده تا آنها با این بازیکن قرارداد امضا کنند

طرفداری | حدود یک سال پیش خولیان آلوارز مهاجم آرژانتینی ریورپلاته با قراردادی ۵ ساله و به ارزش ۱۷.۵ میلیون یورو به منچسترسیتی پیوست. گابریل رودریگز، یکی از مربیان جوانان ریورپلاته، می‌گوید که برای تصمیم‌گیری برای جذب آلوارز، تنها به ده دقیقه نیاز داشته است.

آلوارز ۲۳ ساله در اولین فصل حضور خود در ورزشگاه اتحاد موفق شد ۱۶ گل در تمامی رقابت‌ها به ثمر برساند که ۴ گل از آنها در جام جهانی به ثمر رسید. هنگامی که گابریل رودریگز پتانسیل هیجان انگیز آلوارز را کشف کرد، با پدر این مهاجم تماس گرفت و از او خواست تا برای در تمرینات آکادمی ریورپلاته شرکت کند. این تصمیم بسیار شجاعانه‌ای از سوی رودریگز بود، زیرا او هرگز بازی آلوارز را ندیده و از طریق آلفردو آلونسو، یکی از مسئولان باشگاه آرژانتینوس جونیورز از استعداد آلوارز باخبر شده بود. اما تنها دیدن ۱۰ دقیقه از بازی آلوارز کافی بود تا رودریگز برای امضای قرارداد با این مهاجم جوان قانع شود و او را به یکی از بزرگترین باشگاه‌های این کشور منتقل کند.

رودریگز به The Coaches' Voice گفت:

آرژانتینوس جونیورز ساختار ریورپلاته را در فوتبال جوانان در اختیار نداشت. آلفردو از اینکه آرژانتینوس جونیورز شرایط نگهداری آلوارز را فراهم نمی‌کند بسیار عصبانی بود. به همین دلیل شماره پدر آلوارز را گرفتم و بدون اینکه بازی او را دیده باشم از او خواستم تا در جلسه تمرینی آزمایشی ریورپلاته شرکت کند.

رودریگز می‌گوید پدر خولیان آلوارز در ابتدا حرف او را باور نمی‌کرده است:

بعد از معرفی خودم، پدر او همچنان این اتفاق را باور نمی‌کرد. به او گفتم که دوست دارم خولیان با تیم جوانان ما تمرین کند. من پتانسیل زیادی در او می‌بینم و واقعا اعتقاد دارم که او می‌تواند جایگاه خود را در این تیم پیدا کند. پدر آلوارز ابتدا گفت پس از صحبت با همسر و پسرم به شما اطلاع می‌دهم و روز بعد پاسخ مثبت خود را برای ما ارسال کرد. خولیان به تمرین آمد و تنها ۱۰ دقیقه طول کشید تا با او قرارداد امضا کنم.

رودریگز پیشرفت انزو فرناندز، هافبک چلسی را نیز در ریورپلاته شاهد بود. انزو فرناندز در کنار آلوارز به آرژانتین کمک کردند تا جام جهانی را در قطربالای سر ببرند و نام خود را در تاریخ فوتبال آرزانتین جاودانه کنند. رودریگز درباره این دو بازیکن اضافه کرد:

آنها هنوز به یاد من هستند و به من پیام می‌دهند. آنها از نظر حرفه‌ای بسیار پیشرفت کرده‌اند اما هنوز همان پسرانی هستند که از گذشته می‌شناسم. موفقیت باعث تغییر آنها نشده است. احساس شادی ناشی از دیدن بازی آنها در بالاترین سطح فوتبال، تا آخرین روزهای عمرم با من خواهد ماند.