لوتار ماتئوس به سران بروسیا دورتموند طعنه می‌زند و بهانه‌های آن‌ها را بی فایده می‌داند

لوتار ماتئوس در ستون خود در اسکای آلمان، در مورد موضوعاتی همچون انتقادات زیادی که روانه مارکو رویس و متس هوملس می‌شود، جود بلینگام، مارکو روزه و بهانه‌های مدیران دورتموند صحبت کرده است.

 طرفداری | بروسیا دورتموند در این فصل از تمامی رقابت‌ها کنار رفته و در بوندسلیگا نیز اکنون امید کمی برای به چالش کشیدن بایرن مونیخ وجود دارد. با توجه به عملکرد ضعیفی که زنبور‌ها در این فصل داشتند، همواره انتقادات زیادی روانه اعضای این تیم از جمله متس هوملس و مارکو رویس شده است. حال لوتار ماتئوس با اینکه آن‌ها را مقصر وضع فعلی این باشگاه نمی‌داند، اما توصیه می‌کند که این دو ماجراجویی دیگری را شروع کنند. لوتار ماتئوس در اینباره گفت:

بازیکنان بزرگ باید با این واقعیت کنار بیایند که زمانی که همه چیز خوب پیش نمی‌رود، در کانون توجهات قرار دارند. البته باید بگویم این یک انتقاد نیست. تعداد کمی از ستاره‌ها هستند که در سال‌های اخیر بیشتر از این دو فوتبالیست، کار‌های فوق العاده‌ای برای این باشگاه انجام داده باشند. اما گزند زمان آن‌ها را می‌بلعد، مصدومیت‌ها بیشتر می‌شوند و عملکردشان نیز افت می‌کند. وقتی بازیکنان به سن خاصی می‌رسند یاد دوران حرفه‌ای خودم می‌افتم. زمانی که در سال 2000 از بایرن مونیخ به لیگ آمریکا رفتم. من برنامه‌های متس و مارکو را نمی‌دانم اما می‌توانم تصور کنم که سباستین کل، تسورک یا روزه برایشان آسان نیست که با آن‌ها در مورد آینده صحبت کنند و احتمالا پیشنهاد کنند که باید ماجراجویی دیگری را شروع کنند. برخی ملزومات هستند که باید رعایت شوند، ما در مورد دو بازیکن استثنایی صحبت می‌کنیم. البته آن‌ها هم باید از خود بپرسند واقعا این همان چیزی است که می‌خواهند؟

 شاید آن‌ها در فصل آینده ما را غافلگیر کنند. روند سینوسی دورتموند تنها به خاطر این دو بازیکن نیست. اما شاید یک ماجراجویی جدید ایده بدی نباشد.

 لوتار ماتئوس در مورد جود بلینگام:

 یک جوان با استعداد، با اراده و همراه با روحیه‌ای جنگنده، شما باید اطراف چنین بازیکنانی تیم خود را بسازید. البته طولی نمی‌کشد که پیشنهاد‌های سر‌گیجه آوری برای دورتموند ارسال خواهند شد.

هانس یواخیم واتسکه چندی پیش در توجیه برتری بایرن مونیخ نسبت به بروسیا دورتموند، از اختلاف سطح حقوق پرداختی دو باشگاه صحبت کرده بود. حال لوتار ماتئوس در ستون خود با طعنه نسبت به سخنان واتسکه صحبت کرده است و به حذف این تیم مقابل گلاسکو رنجرز در لیگ اروپا و سن پائولی در دی اف بی پوکال اشاره می‌کند. او در مورد عملکرد دورتموند در این فصل و بهانه‌های سران این تیم در توجیه شکست‌هایشان، گفت:

 البته می‌توانید بار‌ها و بار‌ها با خود بگویید که از این فصل راضی هستید. جایگاه بدی در جدول ندارند. اما این فقط نیمی از حقیقت است. دورتموند در تمامی رقابت‌ها حذف شده و خود را گول می‌زند. این بی‌رحمانه است، اما باید بگویید که این فصل راضی کننده‌ای نیست. وقتی بهانه‌هایی را می‌خوانم که می‌گویند بایرن مونیخ حقوق بیشتری پرداخت می‌کند، می‌خواهم بدانم اختلاف حقوق پرداختی دورتموند با آژاکس، گلاسکو رنجرز یا سن پائولی چقدر است.

 لوتار ماتئوس در مورد مارکو روزه:

 البته مارکو روزه نیز سهم خود را در عملکرد تیم ایفا می‌کند. من هنوز فکر می‌کنم که او یک مربی عالی است. بحث سر این نیست که آیا او سزاوار یک فرصت دیگر در فصل آینده هست یا خیر، مطمئنم او فصل آینده هم سرمربی دورتموند خواهد بود. این روزه نیست که به بازیکنان می‌گویند با دریبلی خطرناک توپ را از دست بدهند یا فقط 20 دقیقه نظم خود را در زمین حفظ کنند. با این حال امیدوارم او رویکرد متفاوتی نسبت به جلوی دوربین در رختکن از خود داشته باشد. در مقابله رسانه‌ها بهتر است از بازیکنان محافظت کنید اما در داخل باید بیشتر از آن‌ها انتقاد کنید.

 لوتار ماتئوس در مورد نقل و انتقالات بروسیا دورتموند:

 اگر آن‌ها بتوانند راه حل خوبی را پیدا کنند و با بودجه کنونی بازیکنانی را پیدا کنند که به پیشرفت تیم کمک کنند، امکان دارد آن ترکیبی که بروسیا دورتموند آرزویش را دارد فراهم شود و بتوانند برای مدت بیشتری مقابل بایرن مونیخ ایستادگی کنند. همچنین عملکرد بهتری را از خود در سایر رقابت‌ها به نمایش بگذارند.