به گزارش "ورزش سه"، گرانیت ژاکا، ستاره سوئیسی آرسنال، یکی از مهم‌ترین خریدهای تابستانی این تیم آلمانی بود.

ژاکا بعد از اینکه فصل گذشته را با پیراهن آرسنال به پایان رساند بلافاصله به اردوی تیم ملی کشورش پیوست. به همین خاطر لورکوزن به او اجازه داده بود با تاخیر به اردوی پیش‌فصل ملحق شود. اما ژاکا امروز چهار روز زودتر از موعد به تمرینهای ژابی آلونسو و شاگردانش ملحق شد تا نشان دهد بازی با پیراهن بایر را بسیار جدی می‌داند و انگیزه بالایی دارد.

1897629

گرانیت ژاکا به عنوان یک استراتژیست در خط میانی به نظر ژابی آلونسو حلقه مفقوده لورکوزن در فصل گذشته بوده است. او با قدرت بدنی و جنگندگی‌اش می‌تواند خصوصیات جدیدی به خط هافبک این تیم اضافه کند. ژابی آلونسو فصل گذشته از کمبود انرژی در خط هافبک تیمش ابراز نگرانی کرد و حالا گرانیت ژاکا را موتوری برای حل این مشکل می‌داند.

روزنامه بیلد در گزارش خود از تمرین امروز لورکوزن اشاره کرد که ژاکا از همان آغاز تمرین با انرژی و انگیزه بالایش بازیکنان این تیم را مجذب خود کرد و چیزی نگذشت که او مثل یک رهبر در تمرین حضور داشت و همه نگاه‌ها به او دوخته شده بود.

او که اجازه داشت تا دوشنبه آینده در تعطیلات باشد امروز در تمرین حضور پیدا کرد و علاوه بر حضور در برنامه‌های تیمی در کنار بازیکنان، به صورت شخصی هم تمرین‌های بدنی انجام داد.

1897630