همین که تا به حال 111 بازیکن در فصل نقل و انتقالات جذب و 144 بازیکن از تیم های خود جدا شده اند، نشان می دهد در این فصل، به دلیل کاهش سهمیه های زیر 23 سال و حذف سهمیه های زیر 25 سال، فوتبالیست های زیادی از لیگ برتر بیرون می مانند که چاره ای جز بازی در لیگ آزادگان نخواهند داشت...

بیش از یک ماه است که از شروع فصل نقل و انتقالات می‌گذرد و چیزی تا شروع لیگ برتر باقی نمانده و حالا قرار است باشگاه ها آخرین تلاششان را برای جذب بازیکنان مدنظرشان، انجام دهند.

به گزارش طرفداری، 16 تیم لیگ برتری تاکنون 111 خرید موفق انجام داده اند و از جمع آنها 144 بازیکن جدا شده اند.

استقلال؛ کم کار ترین باشگاه

باشگاه استقلال که پس از حاشیه های به وجود آمده ماجرای بیرانوند و استعفای حجت کریمی، هنوز بازیکنی جذب نکرده است حالا تبدیل به باشگاهی شده است که کم ترین بازیکن را جذب کرده است. آنها بعد از یک ماه تنها به خرید مهرداد محمدی و آرمین سهرابیان راضی شده اند و در طرفی دیگر 5 بازیکن را از دست داده اند.

البته طبق خبری که به رسانه طرفداری رسیده است؛ ایمان سلیمی، مدافع مدنظر جواد نکونام تا لحظاتی دیگر به صورت قطعی با استقلال تمام می کند.

 بعد از استقلال، پرسپولیس نیز تنها به خرید چهار بازیکن رضایت داده است و در نقل و انتقالات، فصل پرحاشیه ای را داشتنتد از جدایی کمال کامیابی نیا و عیسی آل کثیر گرفته تا تمدید پر سر و صدا با علیرضا بیرانوند.

پیکان نیز در جمع تیم هایی قرار می گیرد که تاکنون خرید کمی انجام داده است و تنها سه بازیکن را به جمع خودشان اضافه کرده اند. سپاهان از استقلال و پرسپولیس بیشتر خرید کرده اما خریدهایش تا به حا انچنان پرتعداد نبوده است.

آلومینیوم، استقلال خوزستان، تراکتور، ذوب آهن نیز بیش از  هشت بازیکن را به جمع خودشان آورده اند.

بیش ترین خرید برای شمس آذر و ملوان، بیشترین جدایی از نساجی

12 مرداد ماه، زمان شروع بازی های لیگ برتر است و باشگاه ها باید کم کم نقل و انتقالات خود را سر و سامان دهند تا با کمک بازیکنان جدید خود به مصاف رقبا بروند.

آلومینیوم با 10 خرید و 10 فروش، ورودی و خروجی متناسبی داشته، استقلال 2 خرید را در ازای 3 جدایی قطعی تجربه کرده و عارف غلامی و سیدحسین حسینی در حال ماندن هستند، استقلال خوزستان 9 خرید و فعلا تنها 5 فروش داشته، پرسپولیس با 4 ورودی و 7 خروجی، پیکان با 3 ورودی و 8 خروجی، تراکتور با 9 خرید و 13 جدایی و ذوب آهن با 9 خرید و 6 جدایی، سپاهان با 7 خرید و احتمالا 11 جدایی، هنوز سرگرم یارگیری هستند.

شمس آذر که با امتیاز چشمگیری به لیگ برتر آمد، پس از راهیابی به جمع تیم های لیگ برتری 11 خرید انجام داد و در ازایش 9 بازیکن را از دست داد.

همچنین ملوان بندر انزلی با خرید 11 بازیکن، عملکردی شبیه به شمس آذر داشت ولی فعلا تنها 5 بازیکن را قطعی از دست داده و منتظر لیست مازاد اصلی مهدی تارتار است... صنعت نفت با 4 خرید و 8 فروش، فولاد با 5 جذب و 11 خروج، گل گهر با 7 ورودی و 12 خروجی، مس رفسنجان با 6 ورودی و 7 خروجی و نساجی با رکورد 17 خروجی و 8 ورودی همچنان در حال نقل و انتقال بازیکن هستند.