وینگر هلندی زیر دریایی‌های زرد اعتقاد دارد که طی ماه‌های اخیر عملکرد شایسته احترامی داشته است. 

آرنو دونجوما می‌گوید با نگاهی به عملکردش در فصل ۲۲-۲۰۲۱ می‌توان گفت که یکی از بهترین وینگرهای جهان بوده است. 

به گزارش طرفداری و به نقل از گاردین، دونجوما در آگوست گذشته پس از درخشش در ورزشگاه وایتالیتی و به ثمر رساندن ۱۷ گل، در انتقالی به ارزش ۱۴ میلیون پوند از بورنموث راهی ویارئال شد. این بازیکن در ادامه با به ثمر رساندن ۱۳ گل و ارسال ۴ پاس گل طی ۲۸ بازی نشان داد که ارزش این هزینه را داشته است و حتی احساس می‌کند در پست خودش یکی از بهترین‌هاست. 

اگر به عملکردم در این فصل نگاهی بیاندازید، کاملا منصفانه و صحیح است که بگوییم من جزو بهترین وینگرهای دنیا هستم. همیشه باید به دنبال چیزهای بیشتری بود و من هنوز به فکر خواسته‌های زیادی هستم. در این مدت اشتباهاتی مرتکب شدم، بنابراین هنوز خیلی برای پیشرفت جا دارم. احساس می‌کنم در برهه خوبی به سر می‌برم: در ۲۵ سالگی در ویارئال هستم و در لیگ قهرمانان بازی می‌کنم. ما تیم خوبی داریم و لالیگا هم لیگ شگفت انگیزی است. اما کار من هنوز تمام نشده است. همه چیز از خودباوری شروع می‌شود. 

یکی از بازی‌های خوب دونجوما به شکست ۲-۱ ویارئال در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا مقابل منچستریونایتد بر می‌گردد؛ جایی که او به آرزویش برای بازی مقابل CR7 رسید.

آن بازی در اولدترافورد از جنبه شخصی برایم مهم بود چون همیشه خواستار بازی کردن در آنجا بودم. وقتی وارد زمین می‌شوی، جو ورزشگاه وجودت را در بر می‌گیرد. من همیشه یکی از طرفداران پر و پا قرص کریستیانو رونالدو بوده‌ام، بنابراین ورود به زمینی که او در آن حضور داشت، انگیزه بزرگی بود. رونالدو همیشه الگوی من بوده است و این فقط به سبک بازی او بر نمی‌گردد. حرف زدن در مورد گل‌هایش راحت است ولی برای من ذکاوت او جالب است چون باید پرسید چند بازیکن سراغ دارید که مثل او خود را با شرایط مختلف وفق داده باشند؟ او بیشترین اشتیاق را در بین بازیکنانی که کنار زمین بازی می‌کنند داشت و چند سال بعد به یک قاتل تمام عیار جلوی دروازه تبدیل شد. برای این که بتوانی در پست متفاوتی بازی کنی، باید هوش بسیار بالایی داشته باشی. واقعا حیرت انگیز است.