به گزارش "ورزش سه" رئیس فیفا، جانی اینفانتینو، در مراسم اهدای جوایز از یک فرصت کوتاه  برای صحبت کوتاه با جیمی لوزانو، سرمربی تیم قهرمان، بهره برد.

تیم ملی مکزیک با شکست دادن پاناما با یک گل توسط سانتیاگو خیمنز، قهرمان گلدکاپ ۲۰۲۳ شد. اگرچه لوزانو تیم ملی مکزیک را به قهرمانی رساند، اما درباره آینده‌اش مطمئن نیست. او به عنوان سرمربی موقت برای این تورنمنت منصوب شد، اما کار برجسته‌اش از دید جانی اینفانتینو، رئیس فیفا، پنهان نماند و اینفانتیو نظرات مثبت خود را در مورد لوزانو در رابطه با جام جهانی بعدی به او منتقل کرد.

در مراسم اهدای جوایز در ورزشگاه سو-فای، دوربین‌ها لحظه‌ای را ثبت کردند که اینفانتینو فرصتی را برای صحبت کوتاهی با لوزانو قبل از اهدای مدال او بهره برد. در یک کنفرانس مطبوعاتی پس از آن، مربی مکزیکی کلمات اظهار شده توسط رئیس فیفا را به اشتراک گذاشت.

"جیمی، این جام جهانی شماست، سال ۲۰۲۶"، این پیامی بود که اینفانتینو به لوزانو منتقل کرد و سرمربی تیم ملی با خنده خود به آن پاسخ داد.

لوزانو در مصاحبه با خبرنگاران گفت: "البته، دوست دارم اینجا بمانم. رهبری تیم خود در یک جام جهانی رویایی است، به ویژه وقتی که میزبان مسابقات هستیم. اگر این فرصت به من داده شود، بسیار سپاسگزار خواهم بود و تمام تلاشم را به همراه با کادر فنی خود خواهم کرد. با این حال، اگر چنین فرصتی به من داده نشود، در هر جایی که نیاز به کمک من دارند، حاضر خواهم بود. بزرگترین آرزوی من این است که فوتبال مکزیک پشرفت کند."

در هفته‌های آینده، انتظار می‌رود که فدراسیون فوتبال مکزیک به ریاست خوان کارلوس رودریگز و آیوار سیسنیگا، تصمیمی درباره اینکه آیا جیمی لوزانو را به عنوان مربی تیم ملی نگه دارند یا یک شخص دیگر را انتخاب کنند، خواهند گرفت.