به گزارش "ورزش سه"، ویلیام سالیبا، مدافع تیم آرسنال، ویرژیل فن‌دایک را تحسین کرده است و او را یک "الگوی خوب برای یادگیری" ‌می‌داند. سالیبا به تازگی پس از یک دوره طولانی مصدومیت به میدان بازگشته. این مدافع فرانسوی در مارس ماه دچار آسیبی شد که نقش بزرگی در عدم موفقیت تیم آرسنال در کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر انگلیس داشت.
ویلیام سالیبا در گفتگویی با دیلی میل، در میان افرادی که در شکل‌دهی بازی او کمک کرده‌اند، فن‌دایک را به عنوان یکی از بازیکنان الهام بخش معرفی کرد:"هنوز هم به بازی‌های فن دایک نگاه می‌کنم! واقعاً از کیفیت او در نبردهای یک به یک، آرامش، خونسردی و پاس‌های بلندش لذت می‌برم. او همه چیز را دارد و برای من، او یک الگوی خوب برای یادگیری بوده است. به نظر من او  به مدت دو یا سه سال بهترین مدافع جهان بوده است."
وقتی از او پرسیده شد که آیا می‌تواند در آینده بهترین مدافع جهان شود، سالیبا پاسخ داد: "البته من کیفیت آن را دارم، اما این چیزی مشخص نمی‌کند. برای رسیدن به این سطح باید سخت کار کرد. من هنوز به این سطح نزدیک نیستم، اما همه تلاش را می‌کنم تا شاید یک روز بهترین مدافع جهان شوم. به آینده با آرسنال خوشبینم. این کار آسان نخواهد بود، اما ما برای این کار سخت تلاش خواهیم کرد و من می‌دانم که این باشگاه به بالاترین سطح خواهد رسید. ما باید هر تلاشی را بکنیم تا در همه عنوان‌های ممکن برنده شویم."