به گزارش "ورزش سه"، لیندا کایسدو، مهاجم 18 ساله تیم ملی فوتبال زنان کلمبیا و باشگاه رئال مادرید، رکورد بزرگی را به نامش در تاریخ مستطیل سبز ثبت کرد. لیندا کایسدو در یک سال اخیر در 3 جام جهانی مختلف شرکت کرده  و این یک رکورد تاریخی است. او در مسابقات جام جهانی زیر 17 سال و 21 سال در سال گذشته شرکت کرد و درخشش خوبی داشت. اکنون هم به همراه تیم ملی بزرگسالان کلمبیا در جام جهانی زنان حضور دارد.

1901997

کایسدو با وجود آنکه تنها 18 سال سن دارد، اما مصائب زیادی را در زندگی پشت سر گذاشته است. تیم ملی زنان کلمبیا در نخستین بازی خود در جام جهانی ۲۰۲۳، به مصاف کره جنوبی رفت و به برتری ۲-۰ دست یافت. لیندا کایسدو زننده گل دوم کلمبیا در این دیدار بود و به عنوان بهترین بازیکن زمین هم انتخاب شد

او با گلزنی و بازی در جام جهانی زنان 2023، تنها فوتبالیستی است که در طول یک سال اخیر توانسته در سه جام جهانی بازی و گلزنی کند. ستاره زنان کلمبیا در سال 2022 در دو جام جهانی زیر 17 و زیر 20 سال به میدان رفته است.

1901999

کایسدو فوتبال حرفه‌ای را در ۱۴ سالگی، با پیراهن آمه‌ریکا کالی شروع کرد و در همان سن به تیم ملی بزرگسالان کشورش نیز دعوت شد. شرایطی که برای هر فوتبالیست حرفه‌ای در ابتدای راه، رویایی به نظر می‌آید. با این حال، چند ماه بعد، اتفاقی تکان‌دهنده کایسدو را از رویا بیرون آورد؛ او به سرطان تخمدان مبتلا شد. 

موضوعی که نه تنها می‌توانست دوران فوتبال او را تمام کند، بلکه احتمال خاتمه یافتن زندگی تنها ۱۵ ساله او را نیز پدید آورده بود، اما لیندا قوی‌تر از بیماری ظاهر شد و آن را شکست داد.

کایسدو پس از غلبه بر بیماری، با پیراهن دپورتیوو کالی به میادین بازگشت و درخشش را از سر گرفت. او در ادامه تبدیل به چهره‌ای بسیار مهم در تیم ملی زنان کلمبیا شد و در راه‌یابی آن‌ها به فینال کوپا آمه‌ریکا ۲۰۲۲، نقش چشم‌گیری داشت؛ تا جایی که عنوان بهترین بازیکن جام را نیز به دست آورد. 

1901998

مهاجم کلمبیایی همچنین عنوان بهترین بازیکن جوان سال جهان را نیز به دست آورد تا مورد توجه باشگاه‌های مطرح اروپایی قرار بگیرد. کایسدو چند ماه قبل به عضویت تیم زنان رئال مادرید درآمد و تبدیل به یک چهره جهانی شد. 

بسیاری خوشبین به ادامه درخشش او در جام جهانی هستند و کلمبیا به لطف چنین ستاره ای، چشم به صعود به مراحل بالای جام دارد.