منچسترسیتی و لایپزیش بر سر بندهای پاداش و نحوه فعال شدن آن‌ها با یکدیگر دچار اختلاف شده‌اند

طرفداری | یوشکو گواردیول هدف اصلی منچسترسیتی در این پنجره نقل و انتقالات تابستانی است ولی این باشگاه تاکنون نتوانسته رضایت لایپزیش را جلب کند. اما این خوش‌بینی وجود دارد که دو باشگاه در نهایت به توافق برسند.

به گزارش بیلد، انتقال یوشکو گواردیول به منچسترسیتی به‌طور قطع در نهایت انجام خواهد شد و این مدافع 21 ساله اهل کرواسی با پشت سر گذاشتن هری مگوایر که با 87 میلیون یورو به منچستریونایتد پیوست، به گران‌ترین مدافع تاریخ فوتبال تبدیل می‌شود. هر چند لایپزیش باید حدود 20 درصد از مبلغ این انتقال را به دینامو زاگرب باشگاه سابق گواردیول بدهد. با این حال مدتی پیش وقتی خبر از توافق دو باشگاه آمد، مکس ابرل مدیر ورزشی ساکسون‌ها آن را رد کرد و گفت:

منچسترسیتی اعلام کرده به او علاقه دارد و یوشکو نیز می‌تواند آن را به خوبی تصور کند اما هنوز خیلی از توافق با یکدیگر دور هستیم.

  • بیش‌تر بخوانید: مدیر ورزشی لایپزیش وجود هرگونه توافق با منچسترسیتی بر سر گواردیول را رد کرد

حال منچسترسیتی به تازگی پیشنهادی به ارزش 90 میلیون یورو به اضافه 10 میلیون یورو بندهای پاداش ارسال کرده اما لایپزیش تاکنون آن را قبول نکرده است زیرا انتظار دارند اهداف تعیین شده برای بندهای پاداش، واقع بینانه‌تر باشند. موضوعی که اکنون تبدیل به اختلاف جدید دو طرف شده است. ولی حتی با این وجود، دو طرف به توافق خواهند رسید.

چندین باشگاه لیگ برتری تابستان گذشته نیز به گواردیول علاقه‌مند بودند اما ساکسون‌ها علاوه بر رد پیشنهادات، قرارداد مدافع خود را تا سال 2027 تمدید کرده و یک بند فسخ 112 میلیون یورویی نیز در آن گنجاندند که البته تابستان سال آینده در دسترس دیگر باشگاه‌ها خواهد بود. اما اکنون از نقطه نظر تجاری و اقتصادی، لایپزیش نمی‌تواند بی‌خیال چنین درآمدی از فروش بازیکنش شود، حتی با این وجود که ابرل گفته با فروش دومینیک سوبوسلای مشکلی از نظر مالی ندارند اما پس از خریدهایی که در این پنجره داشته‌اند، این باشگاه باید پول بیش‌تری به دست بیاورد. 

تمام شدن صبر گواردیولا و ضرب‌الاجل لایپزیش برای مشخص شدن تکلیف گواردیول

لایپزیش می‌خواهد تا 1 سپتامبر (10 شهریور) تکلیف یوشکو گواردیول مشخص شده باشد تا در صورت جدایی، بتوانند جای خالی‌اش را پر کنند. از طرفی پپ گواردیولا علاقه خیلی زیادی به گواردیول دارد و از انگلیس شنیده می‌شود به خاطر طولانی شدن روند انتقال این مدافع میانی، عصبانی است. گواردیول نیز با اینکه انتظار می‌رود فصل آینده برای سیتیزن‌ها به میدان برود، تاکنون مانند یک بازیکن حرفه‌ای رفتار کرده و تمام توان خود را در تمرینات لایپزیش به کار می‌گیرد.

  • همچنین بخوانید: کاستیو لوکبا در آستانه انتقال 30 میلیون یورویی به لایپزیش

در هر حال، ساکسون‌ها از قبل کاستیو لوکبا را به عنوان جایگزین انتخاب کرده‌اند و لیون برای مدافع میانی 20 ساله فرانسوی خود خواهان حداقل 30 میلیون یورو است. در صورت جذب لوکبا، او نهمین و البته آخرین خرید لایپزیش خواهد بود.