بیست و سومین دوره لیگ برتر 5 روز دیگر آغاز می شود تا فوتبال ایران به حرارت سابق خود برگردد

شمارش معکوس برای آغاز مجدد لیگ برتر ایران آغاز شده است.

به گزارش طرفداری، تا شروع دوره جدید لیگ برتر ایران فقط 5 روز باقی مانده است. اکثر تیم ها یارگیری خود را انجام داده اند و برخی تیم ها همچنان به دنبال جذب مهره های مورد نیاز خود هستند. تب آغاز مجدد لیگ برتر داغ شده است و شمارش معکوش آغاز!

16 تیم حاضر در بیست و سومین دوره لیگ برتر را می توان به دو دسته تقسیم کرد. دسته اول هشت تیم بالانشین و دسته دوم هشت تیم دیگر هستند که در رتبه های 9 تا 16 قرار می گیرند.

نیمه پایین جدول

هوادار

تیم بی هوادار فوتبال ایران که اسمش را به اشتباه هوادار گذشته اند از سری تیم ها بی سر و صدا لیگ ایران است. بازگشت محمود فکری به لیگ برتر از سری نکات جذاب لیگ بیست و سوم است. فکری تا هفته های پایانی با سایپا شانس صعود به لیگ برتر را داشت اما اتفاقاتی رقم خورد که در نهایت محمود فکری از هدایت سایپا کنار گذاشته شد.

مدیران هوادار اما به سرمربی سابق استقلال اعتماد کردند و سکان هدایت تیم تهرانی را پس از جدایی ساکت الهامی به محمود فکری واگذار کردند. هوادار با ساکت الهامی موفق شده بود فصل قابل قبولی را پشت سر بگذارد و حالا باید دید با محمود فکری فصل را در چه رتبه ای به پایان خواهد رساند.

پیکان

دیگر تیم بی هوادار لیگ ایران پیکان است. پیش از این سایپا در بی طرفدار بودن رقیب پیکان بود و حالا پیکانی ها شانه به شانه هوادار در لیگ پیش می روند. سامان فلاح که از این تیم جدا شده و جدایی غلامرضا ثابت ایمانی نیز نزدیک است. مجتبی حسینی تصمیم به جدایی از جمع پیکانی ها گرفت و هدایت آلومینیوم اراک را در لیگ بیست و سوم قبول کرد و حالا رسول خطیبی در دوره جدید لیگ برتر روی نیمکت پیکان خواهد نشست. پیکان فصل گذشته لیگ را در جایگاه یازدهم جدول به اتمام رساند.

شمس آذر قزوین

بدشانسی و شروع لیگ با سه امتیاز منفی باعث می شود تا شمس آذر قزوین لیگ را به طور طبیعی عقب تر از سایر تیم ها آغاز کند. سعید دقیقی با شمس آذر قزوین دست به کار بزرگی زد و توانست با اقتدار این تیم را به لیگ برتر برساند. دقیقی در لیگ بیست و سوم نیز روی نیمکت شمس آذر قزوین خواهد نشست و قزوینی ها امید فراوانی دارند تا با سعید دقیقی بتوانند در لیگ بقا داشته باشند.

آلومینیوم اراک

پس از رفتن سیدمهدی رحمتی از آلومینیوم اراک اوضاع این تیم اصلا خوب پیش نرفت و بازیکنان کلیدی یکی پس از دیگری جدا شدند. یارگیری آلومینیوم اراک در فصل نقل و انتقالات قوی نبود و به نظر می رسد آلومینیوم نمی تواند مانند فصل گذشته روزهای خوبی را پشت سر بگذارد و احتمالا باید منتظر یک فصل پر فراز و نشیب باشد. مجتبی حسینی پس از جدایی از پیکان هدایت آلومینیوم اراک را پذیرفت و حالا مسئولیت سنگینی را برعهده دارد چرا که عملکرد او با سیدمهدی رحمتی مقایسه خواهد شد.

استقلال خوزستان

به لطف سیروس پورموسوی تیم شگفتی ساز لیگ بار دیگر برگشت تا خاطرات خوب خوزستانی ها دوباره تداعی شود. پورموسوی توانست در رقابتی تنگاتنگ استقلال را راهی لیگ برتر کند و در لیگ بیست و سوم روی نیمکت این تیم بنشیند. پورموسوی به دنبال همان تیم قهرمان عبدالله ویسی است و تا اینجا رهیم زهیوی و محمد طیبی راهی استقلال خوزستان شده اند تا خاطره بازی آغاز شود. استقلال خوزستان بازیکن های دیگری را هم جذب کرده است که به نظر می رسد در تیم سیروس پورموسوی جواب خواهند داد.

ملوان

هواداران ملوان مایل بودند تا قوی سپید خزر با مازیار زارع لیگ بیست و سوم را شروع کند اما اتفاقاتی رخ داد که مازیار زارع از سرمربیگری ملوان کنار رفت تا در نهایت پس از مشورت های انجام شده مهدی تارتار هدایت ملوان را برعهده بگیرد. ملوان فصل گذشته در هفته های پایانی بازی های قابل قبولی را از خود ارائه داد و باید گفت پرسپولیس قهرمانی در لیگ بیست و دوم را مدیون تیم محبوب شمال است. انتقادات زیادی نسبت به عملکرد مهدی تارتار در ذوب آهن مطرح می شد اما مدیران ملوان تصمیم گرفتند به تارتار اعتماد کنند تا شاید ملوان لیگ بیست و سوم را با رتبه ای بهتر از لیگ بیست و دوم به اتمام برساند.

نفت آبادان

یک بقای دراماتیک؛ این بهترین نام برای قصه نفت آبادان در فصل گذشته است. عبدالله ویسی موفق شد با حضور خود در آبادان این تیم را در لیگ برتر ماندنی کند و محبوب آبادانی ها لقب بگیرد. گواردیولای ایران پس از کش و قوس های فراوان قبول کرد تا یک فصل دیگر روی نیمکت نفت آبادان بنشیند و پس از آن برای ادامه کار خود در این تیم تصمیم بگیرد. ویسی در فصل نقل و انتقالات بازیکنانی مثل امید خالدی، حسن بیت سعید و محمد طیبی را در لیست مازاد خود قرار داد تا در لیگ بیست و سوم شاهد یک نفت آبادان جدید باشیم. باید دید در نهایت عبدالله ویسی می تواند با نفت آبادان نتایج قابل قبولی را کسب کند یا خیر.

نساجی

به نظر می رسد امید شهر خسته با سیدمهدی رحمتی در لیگ بیست و سوم سرحال تر از همیشه باشد. رحمتی توانست در بازار نقل و انتقالات بازیکنان مد نظر خود را جذب کند و هواداران نساجی بسیار امیدوار هستند که بتوانند با سیدمهدی رحمتی در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا موفق شوند. رحمتی فصل گذشته در آلومینیوم اراک روزهای خوبی را پشت سر گذاشت و توانست فصل را در رتبه هشتم جدول به پایان برساند. سیدمهدی رحمتی خریدهایی را برای نساجی انجام داد که سابقه همکاری با او را در آلومینیوم اراک داشتند و حالا باید رحمتی می تواند همان نتایج درخشان فصل قبل را به دست بیاورد یا خیر.

نیمه بالای جدول

فولاد

علیرضا منصوریان انتهای فصل گذشته هدایت فولاد را پذیرفت و حالا در لیگ بیست و سوم عیار واقعی این سرمربی مشخص می شود. مدیریت فولاد در تمدید قرارداد برخی بازیکنان ناموفق بود و از طرفی با جذب چند بازیکن سعی کرد ضعف های عمق ترکیب فولاد را پوشش دهد. منصوریان با اینکه بین هواداران فولاد از محبوبیت خاصی برخوردار نیست اما به نظر می رسد در فصل جدید تمام تلاش خود را خواهد کرد تا رضایت فولادی ها را جلب کند. پس از رفتن نکونام از فولاد هوادران این تیم منتظر یک مربی خارجی بودند اما دست سرنوشت منصوریان را به اهواز آورد و حالا باید منتظر ماند و دید علی منصور چه نتایجی را در فولاد کسب می کند.

ذوب آهن

تیم های محمد ربیعی همیشه جذاب هستند. میل زیاد محمد ربیعی به ارائه بازی هجومی باعث شده تا تیم های او اکثرا در امر گلزنی موفق باشند اما محمد ربیعی فصل گذشته در مس رفسنجان آمار بسیار خوبی را از خود ثبت کرد. ربیعی موفق شد خط دفاعی مس رفسنجان را سر و سامان بدهد تا گل زدن به این تیم کار سختی شود از طرفی اگر بی دقتی منشا و پریرا در امر گلزنی نبود شاید مس رفسنجان می توانست فصل را در رتبه بهتری به پایان برساند. هر چه بود محمد ربیعی با توجه به مشکلاتی که وجود داشت تصمیم گرفت تا تیم جدیدی برای آینده خود انتخاب کند و راهی اصفهان شد تا سرمربی جدید ذوب آهن لقب بگیرد. محمد ربیعی در اقدام های اولیه خود برای جذب بازیکنانی تلاش کرد که به نظرش برای تقویت ذوب آهن نیاز بودند. به نظر می رسد ذوب آهن خلاف فصل گذشته قرار است با محمد ربیعی یک تیم جذاب باشد و نتایج متفاوتی برای گاندوها رقم بخورد.

گل گهر

یک مربی یونانی در لیگ ایران می تواند اتفاقات جالبی را رقم بزند. گل گهر بازیکنان زیادی را از دست داد اما با جذب بازیکنان لیگ برتری جای خالی بازیکنان جدا شده را پر کرد تا پازل اسکواد گل گهر برای لیگ بیست و سوم تکمیل شود. اوزونیدیس از روز اول گفت امیدوار است بتواند گل گهر را در لیگ بیست و سوم در حد یک مدعی حاضر کند و باید منتظر ماند و دید وعده اوزونیدیس عملی می شود یا این مربی یونانی خلف وعده می کند. گل گهر در سال های اخیر همیشه یکی از تیم های مدعی بوده که برای بزرگان لیگ در مقاطع مختلف فصل دردسرساز شده است.

مس رفسنجان

حضور ساکت الهامی، خریدهای خوب و مدیریت منسجم مس رفسنجان باعث می شود تا از نارنجی پوشان به عنوان یکی از مدعیان لیگ بیست و سوم یاد شود. ساکت الهامی پیش از این ارزش های خود را در نساجی و تراکتور ثابت کرده و توانسته بود هر دو تیم را در جام حذفی قهرمان کند. حضور محمد خدابنده لو، آروین کالمرزی و علی عدنان از نقاط قوت مس رفسنجان در فصل آینده است و باید دید ساکت الهامی می تواند در مس رفسنجان روزهای خوب خود را تکرار کند یا خیر.

تراکتور

یکی از جذاب ترین تیم های لیگ بیست و سوم تراکتور است که با پاکو خمز اسپانیایی در فصل گذشته یک فوتبال تماشایی را ارائه داد. تراکتور در بازار نقل و انتقالاتی تابستانی خریدهای زیادی را انجام داد و توانست در تمام پست ها خود را تقویت کند، همه این موضوعات به علاوه نبوغ پاکو خمز باعث می شود تا منتظر یک تراکتور جذاب تر از فصل گذشته باشیم. تراکتور فصل گذشته کار خود را در رتبه چهارم جدول به پایان رساند و پرشورها امیدوار هستند در لیگ بیست و سوم برای قهرمانی بجنگند و در نهایت بتوانند به حسرت قهرمانی پایان دهند.

استقلال

ژن قهرمانی جواد نکونام به استقلال کمک می کند تا آبی ها در لیگ بیست و سوم نیز در حد و اندازه یک مدعی ظاهر شوند. نکو با تمام کم و کاستی ها توانسته از داشته های خود استفاده کند تا تقریبا تیم او برای لیگ بیست و سوم آماده شود. استقلال به لطف سومدیریت های گذشته روزهای خوبی را سپری نکرده است و حالا پس از چند هفته با مدیریت علی خطیر و تدابیر اطرافیان و جواد نکونام آرامش به اردوی استقلال بازگشته است. نکونام ابتدا با جذب آرمین سهرابیان و ایمان سلیمی خط دفاعی خود را تقویت کرد تا بتواند برابر خط آتش تیم های رقیب قد علم کند. در خط حمله و هافبک اما به نظر می رسد استقلال به جذب دو بازیکن خارجی است که به زودی به جمع آبی ها اضافه می شوند تا استقلال با تیمی کامل راهی لیگ بیست و سوم شود. باید دید جواد نکونام می تواند آبی ها بار دیگر به عنوان قهرمانی لیگ برتر برساند یا خیر.

سپاهان

نایب قهرمان فصل گذشته بازار نقل و انتقالات را جارو کرد و بازیکنان نامی بسیاری را جذب کرد اما باید دید این بازیکنان در سیستم ژوزه مورایس جواب می دهند یا خیر. توقف بد موقع سپاهان برابر ملوان در لیگ بیست و دوم باعث شد تا پرسپولیس برای قهرمانی تا هفته آخر فقط به پیروزی نیاز داشته باشد که شاگران یحیی گل محمدی این ماموریت را با موفقیت به سرانجام رساندند. ژوزه مورایس با حضور خود در اصفهان سپاهان را متحول کرد و زردپوشان بازی ها تماشایی را از خود ارائه دادند اما در نهایت در کسب عنوان قهرمانی ناکام ماندند. باید دید در لیگ بیست و سوم با حضور بازیکنانی همچون رضا شکاری، عیسی آل کثیر، رضا اسدی و... سپاهانی ها چه نتایجی را کسب می کنند.

پرسپولیس

قهرمان فصل گذشته به طبع مدعی قهرمانی در فصل جدید است. خریدهای مناسب و حفظ شاکله تیم باعث می شود تا پرسپولیس همچنان اصلی ترین مدعی قهرمانی در لیگ بیست و سوم باشد. فصل پیش رو آخرین پرده نمایش یحیی در پرسپولیس است و به نظر می رسد یحیی گل محمدی تمام تلاش خود را خواهد کرد تا میراثی ماندگار را در پرسپولیس به جا بگذارد، میراثی که می تواند اولین قهرمانی پرسپولیس در آسیا باشد!