به گزارش "ورزش سه"، لیونل مسی اخیراً به اینتر میامی و لیگ حرفه‌ای آمریکا پیوست و تنها در چند هفته، تأثیر قابل توجهی در داخل و خارج از زمین داشته است. او ارقام شگفت انگیزی برای این لیگ و فوتبال ایالات متحده آمریکا ایجاد کرده است.

مسی در اولین بازی خود در لحظات پایانی یک گل باورنکردنی روی ضربه ایستگاهی به ثمر رساند و تیمش را در لیگز کاپ مقابل کروز آزول به برتری رساند.

او در بازی بعدی نیز به عملکرد چشمگیر خود ادامه داد و در دیدار مقابل آتلانتا یونایتد دو گل دیگر به ثمر رساند و همچنین یک پاس گل داد.

فراتر از درخشش او در زمین مسابقه، حضور مسی تاثیر قابل توجهی برای اینتر میامی داشته است. به عنوان مثال، محبوبیت بسیار زیاد مسی منجر به افزایش گسترده دنبال کنندگان اینترمیامی در رسانه‌های اجتماعی شده است.

تنها در عرض 30 روز، این باشگاه به آمار 12.7 میلیون دنبال کننده در اینستاگرام رسیده و از مجموع دنبال کنندگان هر باشگاه دیگری در لیگ ام‌ال‌اس پیشی گرفت.

1903550

اکنون باشگاه اینترمیامی به چهارمین باشگاه ورزشی محبوب در تمام ورزش‌های ایالات متحده تبدیل شد، حتی بالاتر از بسیاری از باشگاه‌های فوتبال آمریکایی و بیسبال.

اینترمیامی با پشت سر گذاشتن کورینتیانس، سائوپائولو و پالمیراس از سه باشگاه بزرگ برزیلی از نظر دنبال کنندگان در اینستاگرام پیشی گرفت.

این رشد قابل توجه در رسانه‌های اجتماعی، باشگاه آمریکایی را به عنوان یکی از تأثیرگذارترین باشگاه‌های ام‌ال‌اس، جلوتر از لس آنجلس گلکسی، در رتبه اول قرار می‌دهد.

با این حال، توجه به این نکته مهم است که فلامنگو همچنان با 17.9 میلیون دنبال کننده در اینستاگرام در صدر جدول باشگاه‌های غیراروپایی قرار دارد.

1903551

این پدیده به اینتر میامی و قاره آمریکای شمالی محدود نمی‌شود. فوتبال اروپا نیز از محبوبیت باشگاه‌های برتر خود در رسانه‌های اجتماعی سود می‌برد.

رئال مادرید و بارسلونا به ترتیب با 144 میلیون دنبال کننده و 122 میلیون دنبال کننده در صدر رده بندی جهانی قرار دارند.

پرطرفدارترین باشگاه آمریکایی لس آنجلس گلکسی با 1.5 میلیون دنبال کننده است. لس آنجلس اف سی 790 هزار دنبال کننده دارد و نیویورک سیتی هم با 761 هزار دنبال کننده در رتبه چهارم جای دارد.