به گزارش "ورزش سه"، متئو کواچیچ می‌گوید اولین قهرمانی منچسترسیتی در لیگ قهرمانان به این معناست که این باشگاه می‌تواند در سال‌های آینده بر فوتبال اروپا تسلط داشته باشد.

هافبک کروات که اوایل تابستان از چلسی به سیتی رفت، همراه رئال مادرید و چلسی 4 قهرمانی در اروپا را تجربه کرده و سیتی را در فینال لیگ قهرمانان اروپا 2021 با تیم تحت هدایت توماس توخل شکست داد.

کواچیچ گفت: "من فکر می‌کنم آن‌ها می‌توانند تسلط‌شان را آغاز کنند. با بردن جام، اعتماد به نفس بیشتری پیدا می‌کنید. البته برای من این یک شروع است، اگر پایان بود چرا باید به سیتی می‌آمدم؟ تیم خیلی جوان است، اعتماد به نفس دارد و فوتبال فوق العاده‌ای بازی می‌کند، پس چرا باید پایان کار باشد؟ این باید شروعی برای سیتی باشد. آن‌ها بر فوتبال انگلیس مسلط بودند. در اروپا هم اینطور خواهند بود."

او درمورد مقایسه خودش با ایلکای گوندوگان گفت: "من با ایلکای فرق دارم. حیف که او دیگر اینجا نیست. می‌توانستم با تماشای او بهتر شوم، او ویژگی‌هایی دارد که من ندارم، مانند ورود به محوطه جریمه و گلزنی."

1904330

کواچیچ در هر سه بازی دوستانه پیش فصل سیتی در طول تور ژاپن و کره جنوبی حضور داشت. رودری، کوین دی بروینه، فیل فودن و برناردو سیلوا همگی در کنار این بازیکن 29 ساله برای حضور در خط میانی رقابت می‌کنند.

او با اشاره به این موضوع ادامه داد: "من تازه وارد هستم و بازیکنان تیم چند سالی است که با هم هستند. مطمئناً کار آسانی نخواهد بود، اما زندگی همیشه با چالش‌ها همراه است. اینجا هستم تا همه چیز را یاد بگیرم و آماده باشم. به‌عنوان یک بازیکن خط میانی، همه می‌خواهند تحت مربیگری او (گواردیولا) قرار بگیرند، یاد بگیرند و پیشرفت کنند و ببینند که چگونه زیر نظر چنین مربی شگفت‌انگیزی کار می‌کند. این بخش بزرگی از دلیل آمدن من به منچسترسیتی است. در حال حاضر کمی احساس می‌کنم که در دو موقعیت بازی می‌کنم، اما او می‌خواهد من به جلو بروم و در حملات بیشتر شرکت کنم."

کواچیچ با اشاره به دوران حضورش در چلسی همچنین گفت: "در چلسی کمی عقب‌تر بازی می‌کردم. فصل گذشته از نظر تیمی یا برای من به شخصه در چلسی خوب نبود. باشگاه در مرحله گذار بود، آن‌ها تصمیم گرفتند کارهای جدیدی انجام دهند و از مسیر دیگری به اهدافشان نزدیک شوند. شما باید به آن احترام بگذارید، ترجیح می‌دهم به خاطرات خوبی که با چلسی دارم نگاه کنم. واقعاً از حضورم در آنجا لذت بردم و حالا دوران جدیدی برای من آغاز شده است."