به گزارش "ورزش سه"، برنامه چهار هفته ابتدایی لیگ برتر در فصل جدید اعلام شد و استقلال باید ظرف 19 روز به مصاف چهار حریف خود برود. دیدارهایی که قبل از شهرآورد بزرگ پایتخت، کلیدی و تعیین کننده خواهد بود.

تعویق آغاز فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر به کام تعداد زیادی از تیم‌های لیگ برتر بود، از جمله استقلال و پرسپولیس که هنوز به دنبال رسیدن به آمادگی حداکثری و تکمیل نفرات مورد نظر سرمربیان خود در خطوط مختلف هستند.

در این میان و با اعلام رسمی برنامه چهار هفته ابتدایی لیگ، بدون شک نکونام با برنامه‌ریزی دقیقی قصد دارد پای به زمین مسابقه بگذارد و به مصاف حریفان برود. چرا که شهرآورد پایتخت در هفته پنجم منتظر اوست و کسب حداکثر امتیاز در دیدارهای ابتدایی، انگیزه و روحیه تیم او را افزایش می‌دهد.

استقلال باید ابتدا و در هفته نخست به مصاف صنعت نفت برود. هر چند که تأخیر در برگزاری این بازی باعث شد تا کمی از حجم گرمای زمان برگزاری بازی کاسته شود ولی باز هم هوای شرجی و دمای بالای 35 درجه در انتظار آبی‌ها خواهد بود.

تیم نکونام در گام دوم و یک هفته بعد، پذیرای ملوان خواهد بود. آبی‌ها فصل قبل در سه دیدار برابر انزلی‌چی‌ها به پیروزی رسیدند و امسال نیز هدفی جز کسب سه امتیاز این بازی خانگی ندارند.

1900768

پس از این دیدار، فاصله بازی‌های استقلال کمتر شده و آنها 6 روز بعد باید در دیداری سخت و حساس به مصاف سپاهان بروند. زردپوشان اصفهانی بدون شک یکی از مدعیان کسب عنوان قهرمانی هستند و نکونام شاید علاقه داشت در میانه‌های فصل با آنها روبرو شود، ولی آنها در ایستگاه سوم، عازم اصفهان می‌شوند.

فقط پنج روز بعد از این دیدار سنگین، استقلال باید با هم‌نام خوزستانی خود روبرو شود. شاگردان پورموسوی پس از صعود به لیگ برتر، در هفته چهارم مهمان تیم نکونام خواهند بود و قصد ندارند دست خالی تهران را ترک کنند.

به هر شکل و تا پیش از برگزاری دربی پایتخت، استقلال باید در چهار مسابقه حساس به مصاف رقبای خود برود. نکونام هرگز تمایل ندارد در این بازی‌ها امتیاز از دست بدهد و می‌خواهد با دست پر پای به دربی پایتخت بگذارد. باید دید که سرمربی جوان آبی پوشان تا قبل از تقابل با پرسپولیس، چه اندوخته‌هایی به دست می‌آورد:

استقلالبرنامه مسابقات استقلال در چهار هفته نخست رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران:

هفته اول:
پنجشنبه ۱۹ مرداد
صنعت نفت آبادان – استقلال؛ ساعت ۲۱:۳۰ - ورزشگاه تختی آبادان

هفته دوم:
پنجشنبه ۲۶ مرداد
استقلال – ملوان بندرانزلی؛ ساعت ۱۹:۳۰ - ورزشگاه آزادی تهران  

هفته سوم: 
چهارشنبه اول شهریور
سپاهان اصفهان – استقلال؛ ساعت ۲۰ - ورزشگاه نقش جهان اصفهان

هفته چهارم:
دوشنبه ۶ شهریور
استقلال – استقلال خوزستان؛ ساعت ۱۹:۳۰ - ورزشگاه آزادی تهران