چهره تیم‌های صعود کننده به مرحله سوم لیگ قهرمانان اروپا مشخص شد.

دور برگشت مرحله دوم مقدماتی لیگ قهرمانان اروپا در فصل 24-2023 چهار‌شنبه شب با برگزاری هشت دیدار و مشخص شدن چهرۀ تیم‌های صعود کننده به دور بعد پیگیری شد.

طرفداری | با برگزاری دیدارهای برگشت مرحله دوم مقدماتی لیگ قهرمانان اروپا تیم‌های دینامو زاگرب، راکوف، کلاکسویک، سِروت، مولده، مکابی، کپنهاگن و گالاتاسارای به مرحله سوم مقدماتی این رقابت‌ها صعود کردند.

از نتایج جالب‌توجه این دور از مسابقات صعود کلاکسویک، نماینده جزایر فارو به مرحله بعد بود. نماینده جزایر فارو، هکن که قهرمان فصل قبل لیگ سوئد بود را در ضیافت پنالتی‌ها از پیش‌رو برداشت و به مرحله سوم صعود کند. کلاکسویکِ جزایر فارو در دور قبل نیز دست به کار بزرگی زده بود و موفق به حذف تیم فرانس واروش مجارستان که معمولا یک پایِ ثابت بازی‌های اروپایی‌ست، شده بود. دینامو زاگرب هم با اقتدار و با نتیجه 6-0 در مجموع دو بازی رفت و برگشت به دور بعد صعود کرد. کپنهاگن هم در یک بازی بسیار جذاب و دیدنی با حساب 6-3 از سد بریدابلیک ایسلند گذشت. در آخرین بازی مهم این مرحله هم گالاتاسارای در یک بازی نزدیک و به سختی توانست از سد ژالگیریس لیتوانی بگذرد و به دور بعد صعود کند. تک گل گالاتاسارای را دنیس مرتنز به زیبایی هرچه تمام‌تر در دقیقه 31 این بازی به ثمر رساند.

نتایج دور برگشت و تیم‌های راه یافته به دور سوم لیگ قهرمانان اروپا 24-2023

ردیف نتیجه بازی برگشت نتیجه مجموع دو دیدار رفت و برگشت تیم صعود کننده
1 آستانه 0-2 دینامو زاگرب آستانه 0-6 دینامو زاگرب دینامو زاگرب کرواسی
2 قره‌ باغ 1-1 راکوف قره‌ باغ 3-4 راکوف راکوف لهستان
3 هکن 3(3) - 3(4) کلاکسویک هکن 3(3) - 3(4) کلاکسویک کلاکسویک جزایر فارو
4 خنت 2(1) - 2(4) سِروت خنت 3(1) - 3(4) سِروت سِروت سوئیس
5 مولده 2-0 هلسینکی مولده 2-1 هلسینکی مولده نروژ
6 مکابی 4-1 شریف مکابی 4-2 شریف مکابی اسرائیل
7 کپنهاگن 6-3 بریدابلیک کپنهاگن 8-3 بریدابلیک کپنهاگن دانمارک
8 گالاتاسارای 1-0 ژالگیریس گالاتاسارای 3-2 ژالگیریس گالاتاسارای ترکیه