به گزارش "ورزش‌سه"، پس از اینکه در رسانه‌های کشور خبر انتقال امتیاز ون‌پارس به آریو اسلامشهر مطرح شد، مقامات استانی اصفهان و در راس آنها جواد محمدی مدیر کل ورزش و جوانان استان پای کار آمدند و با توجه به بندهای قانونی نسبت به انتقال امتیاز نماینده اصفهان به اسلامشهر واکنش تندی نشان دادند و با آن مخالفت کردند.

تحسیری مالک و مدیرعامل باشگاه ون‌پارس که توافقات نهایی را نیز با مدیران باشگاه آریو برای انتقال امتیاز انجام داده بود، حالا با این تصمیم مدیران اصفهانی بلاتکلیف مانده و به همین دلیل چند روز پیش بیانیه تندی علیه فردی که داوطلب خرید امتیاز باشگاه شده، صادر کرد و فصاحت گلپایگانی را فاقد صلاحیت عنوان کرد.

در همین زمینه گفتگویی با فصاحت گلپایگانی داشتیم. او که با اطمینان از ماندن امتیاز تیم دسته اولی ون پارس حرف می‌زند، اینطور توضیحاتش را آغاز کرد: «مقامات استانی می‌دانند که ما رو راست هستیم و برای کمک به جوانان استان آمده‌ایم، تا فضای بیشتری برای ورود به ورزش حرفه‌ای داشته باشند.» 

او سپس با انتقاد از تحسیری اضافه کرد: «ایشان از عدم توانایی من و مجموعه‌ای که قرار است امتیاز باشگاه را در استان حفظ کند، حرف زده است، اما انگار به بدهی‌های خودشان توجهی ندارند. آقای توتونی در تماس با من گفته که ایشان چک بلامحل داده و از طرف دیگر بدهی‌های ایشان شفاف شده است.» 

فصاحت گلپایگانی ادامه می‌دهد: «ایشان نزدیک به 40 چک 6 ماهه به بازیکنان داده که نزدیک به 20 میلیارد تومان است. ایشان باید درباره بدهی‌هایش شفاف‌سازی کند ولی نمی‌آید و می‌گوید 3 میلیون بدهی دارم. باشگاه را هم 29 میلیارد تومان قیمت گذاشته است. ما هم مشکلی نداریم و سرمایه داریم. مدیر کل ورزش استان به این نتیجه رسیده که ما صلاحیت مالی داریم.»

داوطلب خرید امتیاز باشگاه ون‌پارس می‌گوید: «ایشان گفته من صلاحیت فنی و مالی ندارم. ایشان نمی‌تواند درباره این موضوع صحبت کند و البته من هم نمی‌توانم چنین چیزی درباره ایشان بگویم.» 

گلپایگانی همچنین تاکید دارد که تمرینات تیمی که قرار است در لیگ دسته اول نماینده اصفهان باشد و با اسم دیگری به مسابقات وارد خواهد شد، از فردا آغاز می‌شود: «ما حتی اگر امتیاز باشگاه ون پارس را نخریم، امتیاز یک تیم لیگ یکی را خواهیم خرید ولی مایلیم که آقای تحسیری را نجات بدهیم.»