آرسنال در جام خیریه منچسترسیتی را شکست داد و به قهرمانی رسید

بازی جام خیریه همواره به نوعی بازی ای خاص برای هواداران فوتبال به شمار می آید چرا که پیش از شروع تمامی لیگ ها این بازی برگزار می شود و طرفداران فوتبال پس از ماه ها دوری از فوتبال می توانند یک بازی رسمی و فینال گونه را تماشا کنند.

به گزارش طرفداری،‌ دو تیم در بازی امروز کاملا با ایده بازی مالکانه خود وارد زمین شدند و در دقایقی از بازی نیز حریف خود را تحت فشار قرار می دادند یا به بیان دیگر پرس خود را اعمال کردند. شکل بازی مالکانه دو تیم شباهت های بسیاری به هم داشت و به طرز کنایه آمیزی حتی درصد مالکیت دو تیم در بازی هم تقریبا روی عدد 50 ایستاد (طبق آمار هواسکورد) و مالکیت یکسانی داشتند.

  • شکل پرس آرسنال؛ مشارکت فعال رایس

اولین نکته ای که می توانیم به آن اشاره کنیم شکل پرس جدید آرسنال با خرید هایش بود. هاورتز و دکلن رایس مشارکت بسیار ویژه ای در این امر با هم داشتند و خط پرس آرسنال متشکل از سه بازیکن بود. ساکو، هاورتز و رایس... آرتتا از ابتدای بازی دو بازیکن پست شیش را بازی داد. توماس پارتی و دکلاین رایس و این دو بازیکن دابل پیوت یا محور دوگانه سیستم آرسنال را تشکیل داده بودند اما به دلیل مشارکت فعال رایس در امر پرسینگ این بازیکن جلوتر از پارتی بازی می کرد. رایس یکی از مهره های فعال آرسنال در امر پرسینگ بود قاعدتا آرتتا توجه ویژه ای به شاخصه های این بازیکن در بازپس گیری توپ داشته و برنامه های خاصی برای حضور او در این فاز از بازی در فصل جاری خواهد داشت.

 

  • بازی مالکانه در هر شرایطی

در تک تک دقایق بازی حتی زمانی که آرسنال یک گل از رقیب خود عقب بود این تیم برای به تساوی کشیدن کار با همان استایل بازی مالکانه خود بازی می کرد،‌ معمولا در بازی های جام خیریه تیم ها 10 درصد توان خود را در زمین نمی گذارند و اهداف مهمتری از جمله تست کردن بازیکن های جدید و استایل بازی خود دارند به همین دلیل حتی اگر دقت کرده باشید در لحظات پایانی و کرنر منجر به گل آرسنال،‌ دروازه بان آرسنالی ها برای آخرین ضربات به محوطه جریمه اضافه شد و شکل بازی دو تیم قبل از گل آرسنال بسیار از آرام تر از حالتی است که یک تیم عقب افتاده در لحظات پایانی یک فینال دارد و حتی نتیجه بازی و حساسیت دقایق پایانی نیز نتوانست صبر و حوصله آرسنالی ها را برای حفظ توپ از بین ببرد و همین قضیه هم برای پپ صدق می کرد.

 

  • اشتباه محاسباتی آرتتا

پپ خیلی زودتر از آرتتا دست به تعویض زد و تا قبل از تعویض های آرسنال بازی همچنان آرام دنبال می شد اما آرتتا در تصمیمی عجیب در خط دفاعی خود دست به تعویض زد و تیرنی را به جای تیمبر وارد زمین کرد و دقیقا پس از تعویض تیرنی توپ را لو داد و همین لو دادن توپ باعث گل شدن توپ شد.

صحنه لو دادن توپ

تیرنی حتی روی یک صحنه دیگر هم اشتباه کرد و یک تک به تک به سیتیزن ها تقدیم کرد که با مهار دروازه بان راهی کرنر شد در مجموع در مقابل پپ تعویض های ابتدایی آرتتا اشتباه بود و شاید اگر این اشتباه محاسباتی در کار نبود بازی با همان نتیجه 0-0 به پنالتی میرفت. در مجموع دو تیم بازی پایاپایی را به نمایش گذاشته بودند و شباهت شکل بازی دو تیم نیز خیلی بی تاثیر نبود در این بازی نبود.