از بین 6 گلزن اول لیگ برتر در فصل گذشته تنها شهریار مغانلو با تیم خودش تمدید قرارداد کرده و بقیه بازیکنان جا به جا شده اند

تمام گلزنان فصل قبل از تیم های خود جدا شده اند.

به گزارش طرفداری، نگاهی به نقل و انتقالات فصل قبل نشان می دهد از 6 گلزن اول لیگ برتر در فصل گذشته، 5 بازیکن تیم خود را ترک کرده‌اند و فقط شهریار مغانلو در تیم خودش مانده است.

مرور اسامی برترین گلزنان لیگ در فصل گذشته نشان می دهد شهریار به عنوان آقای گل فوتبال ایران با 13 گل زده برای سپاهان درحالی که حرف و حدیث های زیادی در مورد جدایی اش از جمع زردپوشان به گوش می رسید اما درنهایت قرار است سومین فصل حضورش را در این تیم آغاز کند.

بعد از شهریار مغانلو، مهدی قائدی که در آخرین بازی فصل گذشته مقابل تراکتور هت‌تریک کرد و تعداد گل‌هایش را از 9 به 12 رساند در جدول آقای گل ها رتبه دوم را به خود اختصاص داد. مهاجمی که درنهایت استقلال را ترک کرد و راهی الاتحاد کلبا شد.

سومین و چهارمین گلزنان فصل گذشته، مهاجمان تراکتور بودند که حالا دیگر هیچ‌یک از آنها در تراکتور بازی نمی‌کنند. محمد عباس‌زاده و رضا اسدی که رقابت سنگینی حتی برای کسب عنوان آقای گلی داشتنند  و حتی به‌ نظر می‌رسید برترین گلزن لیگ بیست‌ودوم یکی از این دو نفر خواهد بود. اما در هفته‌های آخر اوضاع بر وفق مراد آنها پیش نرفت و به رتبه‌های سوم و چهارم رسیدند. این گونه شد که رضا اسدی 11گله بعد از پایان فصل راهی سپاهان شد و محمد عباس‌زاده 10گله هم پیراهن تراکتور را با فولاد عوض کرد تا حالا صاحب یک رکورد منحسر به فرد در فوتبال ایران شده باشد. بازی در تمام تیم‌های سرخپوش لیگ برتر.

بعد از شهریار مغانلو، مهدی قابدی، رضا اسدی و محمد عباس زاده به عنوان 4 گلزن برتر لیگ 22، رتبه پنجم جدول گلزن‌ها مشترکا به محمد محبی و عارف رستمی رسیده بود در نقل و انتقالات تابستانی، عارف رستمی 8 گله پیراهن سرخ تراکتور را به تن کرد و جای اسدی و عباس‌زاده را گرفت و محمد محبی هم به تیم روستوف پیوست و با این تیم روسی قرارداد بست.

حال باید دید این 6 کهاجم گلزن فصل قبل می توانند موفقیت فصل قبل خود را تکرار کنند یا قرار است یک مهاجم تازه وارد صدر جدول بهترین گلزنان لیگ را دراختیار بگیرد.