جواد نکونام روز دوشنبه در آستانه آغاز فصل جدید پیکارهای لیگ برتر به شدت از وضعیتی که بر تیم حاکم است، انتقاد کرد و مدعی شد انتظاراتش در بسیاری از موارد برآورده نشده و از بابت یارگیری، استقلال اصلاً شرایطی که او دلش می‌خواهد را ندارد. این فضا کاملاً نشان داد شرایط استقلال برای شروع فصل جدید و سفر به آبادان جهت تقابل روز پنجشنبه با صنعت نفت مناسب نیست و حقیقت را نمی‌توان کتمان کرد ولی نکونام تحت هیچ شرایطی نمی‌خواهد پای شاگردانش به این دعوا باز شود.

تمرکز فقط روی فوتبال

سرمربی استقلال با صراحت به شاگردانش گفته است با وجود همه مشکلاتی که وجود دارد، آنها تحت هیچ شرایطی نباید تمرکز خود را از روی فوتبال بردارند و وارد دعواهای مدیریتی شوند. نکونام دستور قاطع داده که بازیکنان فقط حواسشان به تمرین و جلسات فنی باشد چون بازی با صنعت نفت به عنوان نخستین دیدار فصل جدید برایش اهمیت بسیار زیادی دارد و تحت هیچ شرایطی نمی‌خواهد شاگردانش با ورود به دعواهای مدیریتی، ضریب تمرکز خود را پایین آورند.

سپر تیرها

ناگفته پیداست که در این ماجرا بازیکنان طرف جواد نکونام هستند و پشت سرمربی خود را خالی نمی‌کنند اما اتفاقا سرمربی استقلال نمی‌خواهد سربازانش وارد این جنگ شوند. نکونام قاطعانه معتقد است اگر قرار بر انتقاد باشد، او خودش می‌داند چه زمانی کدام حرف‌ها را بر زبان آورد و ترجیح می‌دهد در نقش سپر بلا ظاهر شود و تیرها به جای اینکه سمت شاگردانش روانه شود، به او بخورد و کسی با بازیکنان کاری نداشته باشد روی همین اصل به شاگردان خود گفته اصلاً وارد ماجرای دعوای او با کادر مدیریت نشوند تا هیچ بهانه‌ای دست کسی ندهند.