به گزارش "ورزش سه"، اولین نشست خبری سیروس پورموسوی بعد از بازگشت به لیگ برتر با صحبت‌های شیرین و جالب او همراه بود که اغلب به نقل و انتقالات اختصاص داشت و او در مورد ارقام نقل و انتقالاتی صحبت‌های متفاوتی را به زبان آورد.

* با تاخیر شروع کردیم اما همدل هستیم
ما با تاخیر این فصل را شروع کردیم، چون منتظر بودیم بودجه باشگاه مشخص شود و بدهی باشگاه به بازیکنان پرداخت شود. برنامه این بود که برخی بازیکنان جدا شوند و به دنبال بازیکنان جدید برویم. دیر شروع کردیم اما با همدلی بین باشگاه و تیم، با بضاعت تیم نفرات موردنظر را جذب کردیم. فکر کنم کمتر از 4 هفته شد و دو اردو هم در تهران پشت سر گذاشتیم.

* سال سختی برای بقا داریم
با توجه به اینکه فصل گذشته از بازیکنان بومی کمتر استفاده کردیم، امسال بر این باور هستیم که باید یک‌سری بچه‌های مستعد و توانمند را جذب کنیم. سال اول در لیگ برتر فصل بسیار سختی برای بقاست. به همین دلیل سعی کردیم ترکیبی از بازیکنان باتجربه و بومی را جذب کنیم تا در نهایت در فصل اول دنبال ثبات و بقا در لیگ باشیم.

* 11 بازیکن خواستم که حتی با ما مذاکره نکردند
در لیست اولیه ما 11 بازیکن حضور داشتند که حتی پای مذاکره با ما نیامدند. یعنی حتی ما در اولویت‌های آنها قرار نداشتیم. طبیعتاً بازیکنان حق دارند دنبال شرایط و جای بهتر باشند. با این شرایط و وقتی دیدیم که جذب بازیکنان مدنظر امکان‌پذیر نیست، وقت را از دست ندادیم. به همین دلیل لیست جدیدی تهیه کردیم و با توجه به بودجه باشگاه وارد بازار نقل‌وانتقالات شدیم. فکر می‌کنم اگر با جوانان آکادمی محاسبه کنیم بالای 80 درصد تیم بازیکنان بومی هستند در غیر این صورت، 60 درصد تیم را بازیکنان بومی تشکیل می‌دهند.

* قیمت بازیکنان واقعا بالاست
امسال دو بحث داشتیم. اول اینکه قیمت بازیکنان واقعاً بالاست. بازیکنی که ما امسال به او نیاز داشتیم و فصل گذشته از لیگ یک به لیگ برتر با ما صعود کرد، دو برابر پولی که به او پیشنهاد دادیم در لیگ یک پیشنهاد دریافت کرد و الان مشغول بازی در آن تیم است. متأسفانه شرایط مالی مشغول ضربه زدن به فوتبال ایران است. بحث این است که واقعاً قیمت بازیکنان بالا و کاذب است.

* چالش سختی با قوانین جدید داشتیم
یکسری از بازیکنان هم چون از سال گذشته با تیم خودشان قرارداد داشتند، این کار را مشکل می‌کرد. یکسری از بازیکنان فعلاً تصمیم نگرفتند قرارداد عقد کنند، چرا که هر بازیکنی توافق رسمی کند سال بعد باشگاهش اجازه دارد طبق قانون با 25 درصد افزایش قیمت، قرارداد را بدون اجازه او تمدید کند. این موضوع هم برای باشگاه‌ها چالش درست کرده است، چرا که بازیکن قصد دارد یک سال بازی کند. طبیعتاً با قرارداد یک ساله، خود به خود به دو ساله تبدیل می‌شود. ما سر این مسئله چالش داشتیم، اما با بازیکنان صحبت و این موضوع را حل کردیم. به نظرم تصمیمات فدراسیون فوتبال برای هیچ‌کدام از کارهایشان کارشناسی نیست.

* کسی که در فوتبال بی‌کار است، خوب حرف می‌زند
متأسفانه ما وقتی بی‌کار هستیم خوب صحبت می‌کنیم و خوب تصمیم می‌گیریم و همه را به چالش می‌کشیم، اما وقتی خودمان داخل کار می‌شویم، متوجه می‌شویم شرایط طور دیگری است. در حال حاضر یکی، دو نفر از کسانی که تصمیم‌گیرنده بودند و حالا تیم دارند، فهمیدند که چه بلایی سر این فوتبال آوردند!

* بودجه ما 90 میلیارد تومان است
فکر می‌کنم برنامه فوتبال برتر بودجه ما را 90 میلیارد تومان اعلام کرد. خیلی صحبت از 250 یا 300 تومان بود. همه این شرایط بود. حتی روزهایی که با باشگاه وارد چالش شدیم صحبت سر بودجه بود. همه می‌گفتند که چه شده است و چرا شروع نمی‌کنید؟ واقعاً با 90 میلیارد تومان نمی‌شود کاری کرد. ما با 90 میلیارد تومان باید جذب بازیکن، کار فنی، اعضای تیم، تجهیز ورزشگاه غدیر و رسیدگی به امور آکادمی را پیش ببریم. واقعاً 90 میلیارد پولی نیست.

* اولویت بازیکنان ما پول نیست
سعی کردیم تیمی ببندیم که اولویتشان پول نباشد و دلشان بخواهد که در استقلال خوزستان بازی کنند. نمی‌گویم ناراضی هستم، اما امیدوارم. روزی که آنها به من گفتند 90 میلیارد تومان بودجه باشگاه است گفتم من امروز کنار شما می‌مانم شما تا کجا کنار من می‌ایستید؟ واقعاً ریسک بزرگی بود و پذیرفتم تا ماندگار شوم. به هر حال فوتبال دو رو دارد و امیدوارم روی خوش خودش را به ما نشان بدهد. در مورد میانگین سنی فکر می‌کنم زیر 27 سال باشد.