به گزارش "ورزش سه"، متئو لاهوز یکی از داوران مشهور یک دهه اخیر بود که در پایان فصل 23-2022 به صورت اجباری با دنیای قضاوت خداحافظی کرد. او که قضاوت بازی های بزرگی را در چند سال گذشته به عهده داشت و سوت های جنجالی بسیاری نیز در ال‌کلاسیکو زده بود فصل آینده در شغلی جدید فعالیت خواهد کرد.

لوییس مدینا کانتالخو، رییس کمیته  داوران اسپانیا، پیش از پایان فصل گذشته پایان کار لاهوز را اعلام کرده بود. این داور 46 ساله در برابر تصمیم رئیس کمیته  داوران کشورش هیچ شانسی برای مقاومت نداشت و مجبور به خداحافظی شد.

1836795

او از همان روزهای ابتدایی که بحث خداحافظی‌اش مطرح شد پیشنهاد قضاوت در فوتبال عربستان را دریافت کرد اما در حالی که خیلی‌ها تصور می کردند آن را بپذیرید، ترجیح داد در خداحافظی و بالاترین سطح فوتبال دنیا از دنیای داوری کنار برود.

لاهوز اما قرار نیست بیخیال داوری و فوتبال شود. او جدیدا با یک شبکه تلویزیونی اسپانیایی به توافق رسیده تا به عنوان مفسر داوری بازی های فصل جدید در این شبکه کار کند.

1907454

متئو لاهوز با انتشار عکسی از خود با کت و شلوار و در حالی که میکروفن شبکه اسپانیایی موویستار را در دست دارد این خبر را اعلام کرد تا مثل خیلی از داوران قدیمی، بعد از کنار گذاشتن قضاوت وارد جرگه کارشناسان شود.