سرمربی ایتالیایی کهشکانی‌ها در اولین کنفرانس خبری فصل 24-2023 آغاز شد.

شیپور آغاز لالیگا از ساعاتی دیگر به صدا در می‌آید و کارلو آنچلوتی باید تیمش را برای برد در اولین بازی مقابل اتلتیک بیلبائو آماده کند.

طرفداری | رئال مادرید در چارچوب هفته اول لالیگای اسپانیا، فصل 24-2023 فردا شب مهمان اتلتیک بیلبائو خواهد بود. کارلو آنچلوتی، سرمربی لوس‌بلانکوس به دنبال کسب اولین 3 امتیاز در سن مامس است. کارلتو در کنفرانس خبری پیش از بازی مقابل اتلتیک بیلبائو در خصوص مسائل مختلفی از جمله تکلیف شماره 9 و دروازه‌بان تیمش پس از مصدومیت روز گذشته تیبو کورتوا صحبت کرد. صحبت‌های آنچلوتی را در ادامه به نقل از مارکا می‌خوانید.

  • مصدومیت دردناک و غیر منتظره کورتوا؟

دیروز از نظر احساسی اصلاً روز خوبی برای ما نبود؛ همگی بابت مصدومیت تیبو بسیار ناراحتیم. اما باید بپذیریم این مصدومیت‌ها تو فوتبال رخ می‌دهد و جلوگیری از آن اجتناب‌ناپذیر است.

اکنون باید امیدوار باشیم که کورتوا هر چه زودتر به بهبودی کامل برسد. باید به لونین که او هم دروازه‌بان بزرگی هست اعتمادبه‌نفس بدهیم و حمایتش کنیم. لونین در بازی‌های پیش‌فصل خیلی خوب کار کرد و کاملاً به او اعتماد داریم. لونین بااستعداد است و فقط به کسب تجربه نیاز دارد. 

  •  جذب دروازه‌بان جدید؟

بله؛ به این موضوع فکر می‌کنیم. تا 31 آگوست وقت داریم. اما باز هم تأکید می‌کنم به لونین اعتماد داریم. او فردا فیکس خواهد بود. اگر دروازه‌بان دیگری هم جذب شود فقط یک بازیکن دیگر به تیم اضافه می‌شود. دروازه‌بان‌های آکادمی هم در تیم هستند، اما آن‌ها جوان و بی‌تجربه‌‌اند. راه بسیار زیادی تا پایان فصل داریم و علاوه بر لونین باید به فکر خرید یک دروازه‌بان دیگر هم باشیم.

  •  تکلیف شماره 9 چی شد؟ ام‌ باپه؟ جذب مهاجم جدید؟

ما در خط حمله مشکلی نداریم؛ در پیش‌فصل گل‌های زیادی زدیم و موقعیت‌های فراوانی هم خلق کردیم.مشکل ما در دفاع است. موقع دفاع کردن تمرکز نداریم. در خط حمله خوسلو را داریم که در محوطه جریمه بسیار خوب کار می‌کند و براهیم دیاز هم بین خطوط عالی است. در تیم فعلی بازیکنان زیادی داریم که گل بزنند؛ وینیسیوس، رودریگو، والورده، کروس، خوسلو و ... . ما در خط حمله خوب کار می‌کنیم.

  • پس شماره 9 تیم خالی می‌ماند. درست است؟

فکر نمی‌کنم این شماره در فصل پیش رو به کسی برسد.

  • اوضاع آردا گولر پس از مصدومیت؟ 

آردا خیلی زودتر از انتظار بهبود پیدا می‌کند. بنظرم زمان بازگشتش به زودی می‌رسد و به جمع ما اضافه می‌شود. 

  • لالیگا را فردا شروع می‌کنید. آماده‌اید؟ 

ما با همان اشتیاق همیشگی‌مان وارد رقابت‌های این فصل می‌شویم. فکر می‌کنم در پیش‌فصل نشان دادیم که می‌توانیم با چیدمان‌های متفاوتی بازی کنیم. تقریباً در بیش‌تر بازی‌ها در آمریکا از سیستم 2-4-4 لوزی استفاده کردیم و نتایج در حمله مثبت بود. باید روی دفاع خیلی کار کنیم و ضعف‌ها را بپوشانیم. در چند روز گذشته سعی کردیم روی دفاع‌مان بیش‌تر کار کنیم. فردا ببینیم نتیجه چه می‌شود.

بازیکنان باکیفیتی داریم که با چیدمان‌های مختلف به خوبی سازگار می‌شوند. سیستم 2-4-4 در پیش‌فصل جواب داد اما می‌توانیم از 3-3-4 و 1-2-3-4 هم در طول فصل بهره بگیریم.

  • عملکرد جود بلینگام؟ 

هافبک فوق‌العاده‌ای است. در پست هافبکِ مرکزیِ تهاجمی خیلی خوب کار می‌کند. حرکات بدون توپ بی‌نظیری دارد و به محوطه جریمه عالی اضافه می‌شود.