به گزارش ورزش سه، با اعلام شرکت توسعه و تجهیز در حال حاضر ۵۰ هزار صندلی ورزشگاه آزادی امکان حضور هواداران را دارد اما با این حال تقابل پرسپولیس و آلومینیوم در هفته اول لیگ برتر بدون تماشاگر برگزار شد و به نظر می‌رسد این اتفاق در دیدار استقلال و ملوان در هفته دوم نیز تکرار خواهد شد.

مهیار عسگریان، سرپرست شرکت توسعه و تجهیز، در مورد دلیل غیبت تماشاگران در هفته اول لیگ برتر توضیح داد: با توجه به اینکه استانداردهای ورزشگاه آزادی قدیمی بوده است، حجم برداشت بسیار زیاد بود و ما در برخی نقاط چیزی حدود ۱.۲ متر تخریب بتن داشتیم. هر چند که عملیات انتقال نخاله‌های ساختمانی با دقت انجام شد اما شرایط پروژه طوری بود که نخاله‌ها به سختی به خارج از ورزشگاه منتقل می‌شدند و به همین دلیل در روز ابتدایی مسابقات با توجه به اینکه نتوانستیم کاملا نخاله‌ها را از استادیوم خارج کنیم، تصمیم عوامل اجرایی و برگزارکنندگان این بود که به جهت حفظ ایمنی بیشتر برای هواداران عزیز، تا تخلیه کامل نخاله‌ها بازی‌ها بدون حضور تماشاگران برگزار شود.

1907321

عسگریان ادامه داد: بازسازی از اسفندماه شروع شد و در بازی‌های آخر فصل گذشته نیز ما قسمت‌های تحت بازسازی را مهر و موم کرده بودیم که ورود و خروج به آن صورت نگیرد. در حال حاضر هم قطعا بعد از انتقال نخاله‌ها آن بخش را طوری مورد پوشش قرار می‌دهیم که مشکلی برای هواداران ایجاد نکند و برای زیباسازی هم از پرچم‌ها و بنرها استفاده می‌کنیم که تماشاگران وارد ورزشگاه شوند.

او در پیش‌بینی از زمان خروج نخاله‌ها از استادیوم و حضور تماشاگران گفت: پیش‌بینی ما این است که ظرف ۱۵ تا ۲۰ روز آینده این اتفاق رقم بخورد. ما تمام تلاش‌مان را می‌کنیم، چون بازی بدون تماشاگر آن هم برای دو این محبوب تهرانی نه لذتی دارد و نه بازیکنان انگیزه‌ای خواهند داشت. من از همینجا خواهش می‌کنم که هواداران و تیم‌ها خادمان خودشان را ببخشند و به آنها اعتماد کنند. ما فضای ورزشگاه را طوری آماده می‌کنیم که با خیال راحت وارد ورزشگاه شوند و از دیدن بازی لذت بیرند.