گل سر سبد بازی های این هفته لیگ برتر در تبریز برگزار خواهد شد و دو تیم مدعی پرسپولیس و تراکتور به مصاف هم خواهند رفت. به غیر از حواشی مختلفی که معمولا بازی های دو تیم به خصوص در تبریز داشته است، بازی های دو تیم معمولا از نظر فنی باکیفیت بوده و البته حساسیت های زیادی را هم دارد.

پرسپولیس که با برد خانگی لیگ را شروع کرد، مقابل تیمی قرار خواهد گرفت که در نقل و انتقالات خوب کار کرد و تغییرات زیادی در تیمش داشت. با این حال در بازی اول خود مغلوب سپاهان شد تا بازی این هفته مقابل پرسپولیس برای تراکتوری ها حیثیتی باشد. نکته جالب در خصوص تقابل های پرسپولیس با تیم های تبریزی این است که این تیم بیشترین بردهای خارج از خانه خود را در تاریخ لیگ برتر مقابل تیم های تبریزی کسب کرده که در نوع خودش جالب است. پرسپولیس در تبریز ۱۳ بار تیم های این شهر را برده و هیچ تیمی در لیگ برتر موفق نشده این تعداد پیروزی را در یک شهر به دست بیاورد.

آخرین بازی دو تیم که بازی بسیار جذابی بود، با برتری ثانیه آخری پرسپولیس به پایان رسید. ابتدا قرمزهای پایتخت با دو گل ترابی و عمری از حریف پیش افتادند ولی محمد عباس زاده در نیمه دوم بازی را به تساوی کشاند. اما این پایان کار نبود و در آخرین دقیقه بازی وحدت هنانوف مدافع تاجیکستانی پرسپولیس موفق شد گل سوم پرسپولیس را به ثمر برساند و پرسپولیس به ۳ امیتاز مهم برسد.

یکی دیگر از بردهای مهم پرسپولیس در تبریز مربوط به لیگ شانزدهم بود که برانکو و تیمش با چهار گل ماشین سازی را بردند و قهرمانی خودشان را در لیگ قطعی کردند. این قهرمانی بعد از ۹ سال برای پرسپولیس رقم خورد و از این جهت بسیار مهم بود.