به گزارش "ورزش سه" در حاشیه جلسه‌ی تمرینی امروز تیم امید ایران با حضور رئیس کمیته ملی المپیک، مهدی مهدوی‌کیا سرمربی تیم امید در واکنش به حضور صالحی‌امیری گفت: من فکر می‌کنم اتفاق خیلی خوبی بود، این‌که رئیس محترم کمیته المپیک امروز سر تمرین تشریف آوردند و از نزدیک با نفرات تیم دیدار داشتند؛ به نظر من اتفاق مثبتی بود، امیدواریم که این حمایت‌ها و صحبت‌هایی که می‌شود عملیاتی شود و انشالله ما بتوانیم با یک شرایط خیلی خوب در مسابقات حاضر شویم.

مهدوی‌کیا با اشاره به موضوع بازی دوستانه توضیح داد: اگر چه ما الان طبق صحبت‌های قبلی هم که داشتم، از رقبای‌مان از حیث بازی تدارکاتی خیلی عقب‌تر هستیم، چون ما هیچ بازی رسمی بعد از بازی تاجیکستان نداشتیم؛ مهم این است که خیلی خوب تدارک دیده شود، که ما خودمان آماده کنیم، ابتدا برای مسابقات قهرمانی آسیا در ازبکستان و بعد از آن هم خیلی مهم است که ما اردوهای پی در پی داشته باشیم و بتوانیم بازی‌های دوستانه انجام بدهیم و بچه‌ها را بیشتر در اردو داشته باشیم، چون هدف‌گذاری ما مسابقات المپیک است. امیدواریم که با یک تدارکات خیلی خوب وارد مسابقات مقدماتی المپیک شویم و بعد از آن انشالله مسابقات نهایی.

وی افزود: متاسفانه ما تا بازی‌های ازبکستان زمان زیادی را در اختیار نداریم، حالا ببینیم که در اردویی که در خردادماه پیش از مسابقات برگزار می‌کنیم، نیاز است که حتما یک بازی دوستانه داشته باشیم؛ در تلاش هستیم که بتوانیم یک بازی دوستانه هماهنگ کنیم و بعد از آن مهم است که ما بتوانیم در تورنمنت‌های مختلف حضور پیدا کنیم، مثلاً در تورنمنت کشورهای اسلامی که بتوانیم بازیکنان جوان‌مان را محک بزنیم، بعد از آن هم در بازی‌های آسیایی به میزبانی کشور چین.

سرمربی تیم امید با اشاره به مسابقات بین‌المللی گفت: فکر می‌کنم این تورنمنت‌ها کمک می‌کند که هم تیم‌مان هماهنگ‌تر شود و هم این‌که بازیکنان جوان‌مان میدان‌های بین‌المللی را ببیند چرا که خیلی مهم است که در مسابقات بین‌المللی حضور پیدا کنند و انشالله آماده برای مسابقات مقدماتی المپیک شوند.

مهدوی‌کیا درباره‌ی مصدومیت بعضی از بازیکنان تیمش پاسخ داد: بازیکن جوان دوست دارد تحت هر شرایطی در اردو باشد و مسئله‌ی قابل‌درکی هم بوده، خود ما هم این اردوهای ملی را گذرانده‌ایم؛ بعضی‌ها در اردوهای قبلی با مصدومیت آمدند، اما ما هدف‌مان اول سلامتی بازیکنان است. من قبل از هر تمرین از خود بازیکنان و هم‌چنین کادرپزشکی سوال می‌کنم، چون اعتقاد دارم که اگر بازیکن با مصدومیت تمرین کند، هم کیفیت کار ما را پایین می‌آورد و هم مصدومیت خودش شدیدتر می‌شود و به او ضربه می‌زند.

 

سرمربی تیم امید در تکمیل صحبت‌هایش درباره موضوع مصدومیت گفت: طبیعی است چون این بازیکنان در سن و سالی هستند که سعی دارند تحت هر شرایطی در اردو باشند، اما ما سعی می‌کنیم که انشالله با هماهنگی کادر پزشکی بازیکنانی که به اردو می‌آیند در سلامت کامل باشند.

مهدی مهدوی‌کیا در واکنش به پیشتازی تیم‌های شرقی آسیا در حوزه آماده‌سازی گفت: فقط تیم‌های آسیای شرقی نیستند و تیم‌های حوزه خلیج فارس هم در بحث بازی‌های تدارکاتی خیلی از ما جلوتر هستند؛ اگر بخواهیم به طور مثال قطر را بگوییم، شاید طی سال گذشته 20 بازی تدارکاتی انجام داده‌اند و در تورنمنت‌های مختلف شرکت کرده‌اند ولی ما متاسفانه نتوانستیم بازی تدارکاتی انجام بدهیم اما تیم پتانسیل بالایی دارد، چرا که ما در تاجیکستان هم بدون بازی تدارکاتی رفتیم و آنجا توانستیم هر سه بازی را با برد سپری کنیم.

سرمربی تیم امید با اشاره به تفاوت بازی دوستانه ملی و باشگاهی گفت: باید بازی تدارکاتی داشته باشیم چون بازی دوستانه ملی با باشگاهی فرق می‌کند، این‌که بازیکن پیراهن ملی بپوشد و در استادیوم بازی کند و با هم سن و سال خودش بازی کند، خیلی بحث مهمی است و امیدوارم که در ماه‌های آینده شرایط‌مان بهتر شود.

 

مهدوی‌کیا ضمن تایید رفع مشکلات قراردادی‌اش با فدراسیون فوتبال توضیح داد: بحث‌هایی بود که با توجه به فعل و انفعالات و تغییراتی که در فدراسیون بود، مقداری به تعویق افتاده بود که در حال حاضر حل شده است اما درباره‌ی تیم بزرگسالان من اطلاعی ندارم؛ من و دستیارانم مشکلی نداریم، البته مشکلی که نبوده بحث قراردادمان بوده که حل شده و الان ما با تمام توان در خدمت تیم هستیم.

او در بخش پایانی صحبت‌هایش درباره‌ی حضور در جمع 3 مدافع برتر قرن فوتبال آسیا گفت: این مسئله باعث افتخار است چون همیشه برای تیم ملی با افتخار بازی کردم و سعی کردم با تمام توان بازی کنم؛ خوشحالم که خاطرات خیلی خوبی هم به همراه دوستان‌مان که در آن دوره در تیم ملی بودیم از خود به جای گذاشتیم، دوران خیلی خوبی بود اما متاسفانه خیلی زودگذر است و یادش بخیر.