انجمن فوتبالیست‌های حرفه‌ای شش نامزد بهترین بازیکن سال انگلیس را معرفی کرد

طرفداری |‌ انجمن فوتبالیست‌های حرفه‌ای (PFA) در پنجاهمین سالگرد جوایز خود نامزدهای بهترین بازیکن سال انگلیس را معرفی کرده‌ است. مطابق انتظار منچسترسیتی که در فصل گذشته موفق شد سه گانه لیگ برتر، جام حذفی و لیگ قهرمانان اروپا را فتح کند، بیشترین نماینده را در لیست شش نفره PFA دارد. ارلینگ هالند، کوین دی بروین و جان استونز (منچسترسیتی)، مارتین اودگارد، بوکایو ساکا (آرسنال) و هری کین (تاتنهام) شانس دریافت این جایزه را دارند.

ارلینگ هالند: این مهاجم قدرتمند پس از پیوستن به منچسترسیتی در تابستان گذشته، فوتبال انگلیس را تحت تاثیر قرار داد. هالند موفق شد در ۳۵ بازی خود در لیگ برتر، ۳۶ گل به ثمر برساند و علاوه بر شکسن رکورد گلزنی لیگ برتر، نقش مهمی در قهرمانی سیتیزن‌ها ایفا کند.

کوین دی بروین: موفقیت‌های مردان پپ گواردیولا بدون حضور این هافبک بلژیکی ممکن نبود. دی بروین که در سال۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ موفق به کسب این جایزه شده است، این شانس را دارد تا به اولین بازیکنی تبدیل شود که سه بار جایزه PFA را کسب کرده است. این هافبک ۳۲ ساله با 18 پاس گل و 7 گل در فصل گذشته، به همراه ارلینگ هالند از مهم‌ترین عوامل موفقت‌های منچسترسیتی بودند.

جان استونز: حضور این مدافع انگلیسی در خط هافبک و به عنوان متصل‌ کننده خط دفاعی و خط میانی، به منچسترسیتی کمک کرد تا به همراه نیوکاسل مشترکا بهترین خط دفاع لیگ برتر را به خود اختصاص دهند. استونز در تغییر تاکتیک گوتردیولا نقش مهمی بازی کرد و پس از جا افتادن در پست جدید خود تحسین‌های زیادی از کارشناسان فوتبال دنیا دریافت کرد.

مارتین اودگارد: هافبک نروژی توپچی‌ها بهترین فصل دوران حرفه‌ای خود را زیر نظر میکل آرتتا سپری کرد. اودگارد که بازوبند کاپیتانی آرسنال را نیز به بازو می‌بندد با به ثمر رساندن ۱۵ گل در ۳۷ بازی خود در لیگ برتر یکی از تاثیرگذارترین بازیکنان توپچی‌ها در فصل گذشته بود و به نایب قهرمانی این تیم کمک شایانی کرد.

بوکایو ساکا: عملکرد این وینگر ۲۱ ساله در فصل گذشته باعث شد تا ارزش او در بازار نقل و انتقالات رشد خیره کننده‌ای داشته باشد. ۱۴ گل و ۱۱ پاس گل او یکی از دلایلی بود که آرسنال را تا پایان فصل به قهرمانی در لیگ برتر امیدوار نگه داشت.

هری کین: مهاجم تاتنهام یکی از بهترین فصول خود در لیگ برتر را به همراه تاتنهام تجربه کرد و برای دومین بار در دوران حرفه‌ای خود از مرز 30 گل زده در یک فصل گذشت. با وجود فصل ضعیف اسپرز و قرار گرفتن در رده هشتم، کین مانند فصول گذشته درخشان ظاهر شد و تقریبا در تمامی بازی‌ها تهدیدی جدی برای حریفان محسوب می‌شد.