به گزارش "ورزش سه"، فرناندو دینیز، سرمربی فعلی تیم ملی برزیل برزیل فردا اولین لیست بازیکنان منتخبش را اعلام خواهد کرد. انتظار می‌رود نیمار که به تازگی از بند مصدومیت رها شده نیز در لیست این مربی حضور داشته باشد. در صورت رخ دادن این اتفاق، نیمار به اولین بازیکن لیگ عربستان تبدیل خواهد شد که برای تیم ملی برزیل به میدان می‌رود.

با این حال قبل از او یک بازیکن دیگر از جهان عرب پیراهن پرافتخارترین تیم ملی جهان را به تن کرده است.

1911353

به گزارش ESPN اورتون ریبیرو پیش از این به عنوان اولین بازیکن از یک باشگاه عربی به تیم ملی برزیل دعوت شده بود. کارلوس دونگا در سال 2015 این بازیکن تیم الاهلی قطر را برای حضور در کوپا آمریکا به جمع طلایی پوشان دعوت کرده بود.

البته این دعوت بیشتر به خاطر دو سال درخشش ریبیرو در کروزیرو بود؛ جایی که او توانست دو بار پیاپی قهرمانی برزیل شده و بعد از آن راهی قطر شود و سه ماه بعد در تیم ملی برزیل حضور یابد.

البته باشگاه‌های آسیایی پیش از این نیز نمایندگان متعددی در تیم ملی برزیل داشته‌اند. در میان این بازیکنان می‌توان به چهره‌های شاخصی چون جورجینیو، دونگا، رناتو آگوستو، پائولینیو و دیگو تاردلی اشاره کرد.

در حال حاضر علاوه بر نیمار بازیکنان برزیلی دیگری نیز به عربستان نقل مکان کرده‌اند و امیدوار به حضور در تیم ملی هستند. در میان این بازیکنان می‌توان راجر ایبانیز، روبرتو فیرمینو، فابینیو، الکس تلس و حتی مالکوم را نام برد.