به گزارش "ورزش سه"، سه هفته پیش بود که رئال مادرید در برنابئو برابر بارسا با 4 گل شکست خورد ولی تیم تحت هدایت کارلو آنچلوتی توانست از لحاظ روحی خود را ریکاوری کند و در سه بازی متوالی بعدی خود پیروز شده است. در لالیگا رئال از سد سلتا و ختافه گذشت و در بازی رفت یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان توانست چلسی را در استمفورد بریج 1-3 شکست دهد.
 

کهکشانی‌ها فردا در برنابئو بازی برگشت را پیش رو دارند و از کادر فنی تا بازیکنان تاکید دارند که کار تمام نشده و برابر چلسی باید با همه توان‌شان بازی کنند.

 

پیش از این، دو بار سابقه داشته که رئال با وجود برتری بازی رفت در زمین حریف، در بازی برگشت شکست خورده و حذف شده است. اولین بار فصل 95-1994 که رئال با هدایت خورخه والدانو و با وجود فرم بسیار خوبش در لالیگا، در دور سوم جام یوفا به یک حریف گمنام دانمارکی باخت و حذف شد.

رئال بازی رفت را در زمین اودنسه 2-3 برد ولی در برنابئو 0-2 باخت و نتوانست به دور بعد برود. گل دوم حریف در دقیقه 90 به ثمر رسید. رئال دور اول اسپورتینگ لیسبون و در دور دوم دینامو مسکو را حذف کرده بود و تصور می‌شد به‌راحتی از سد اودنسه عبور کند.

 

مورد دوم فصل 19-2018 بود که رئال با وجود برتری 1-2 دور رفت یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان در زمین آژاکس، در دور برگشت 1-4 شکست خورد و وداعی تلخ با رقابت‌ها داشت.

فصل 17-2016 نیز رئال در دور رفت یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان و در تورین، 0-3 یووه را شکست داد ولی چیزی نمانده بود تا در دور برگشت حذف شود. یوونتوس توانست 0-3 در برنابئو پیش بیفتد اما گل دقیقه 94 رونالدو از روی نقطه پنالتی مانع رفتن بازی به وقت‌های اضافه و یک تراژدی بزرگ احتمالی شد.