ستاره تازه وارد بارسلونا در مصاحبه جدیدش از تجربه اولین هفته های حضور در جمع بازیکنان بلوگرانا می گوید. 

طرفداری | ایلکای گوندوعان تحت هدایت پپ گواردیولا همه جام هایی که دوست داشت را بالای سر برد و حالا به تیمی آمده است که گواردیولا هم از آنجا شروع کرد. گوندوعان برای بارسای ژاوی بازی می کند و شرایطی که اینجا تجربه خواهد کرد، با منچسترسیتی تفاوت زیادی خواهد داشت. هافبک آلمانی در این مورد می گوید: 

ژاوی در دوره خودش یکی از بهترین های خط هافبک بود و احتمالا جزو دو یا سه هافبک برتر تاریخ فوتبال است. او بازیکن باهوشی بود و انسان بسیار باهوشی هم است. ژاوی می داند که این پروژه به زمان نیاز دارد و می داند که در این مسیر می تواند کاملا روی من هم حساب کند. او و پپ هر دو از یک مکتب می آیند. ژاوی کاپیتان تیم گواردیولا بود و احتمالا بیشتر از من پپ را می شناسد.

گواردیولا، بهترین سرمربی گوندوعان 

من بهترین لحظات دوران حرفه ای خودم را همراه با گواردیولا سپری کردم و هرگز او را از یاد نخواهم برد. او بهترین و موفق ترین سرمربی ای است که تا به حال داشته ام. چیزهای زیادی از پپ یاد گرفته ام و برای همه 7 سالی که تحت هدایت او بازی کردم، قدردانش هستم. 

مشکل در ارتباط گرفتن با پدری و گاوی 

پدری و گاوی دو هم تیمی ای هستند که واقعا تحسینشان می کنم. این دو فقط اسپانیایی صحبت می کنند و به همین دلیل نمی توانم زیاد با آنها صحبت کنم. با این حال تماشای بازی پدری و گاوی همیشه خوشایند است. پدری شخصیتی است که معمولا سعی می کند وقتی مقابل شما حضور دارد، به هر شکلی که شده با شما ارتباط برقرار کند.