به گزارش "ورزش سه"، لامین یامال، پدیده بارسلونا، بعد از درخشش با پیراهن آبی و اناری این تیم مورد توجه دنیای فوتبال قرار گرفته و از او به عنوان نوجوان نابغه‌ای یاد می‌شود که در آینده یکی از بزرگ‌ترین ستاره‌های تاریخ فوتبال خواهد شد.

یامال تابعیت سه کشور گینه استوایی، مراکش و اسپانیا را دارد و می‌تواند در تیم ملی بزرگسالان این سه کشور بازی کند. او هنوز تصمیم قطعی خود را نگرفته، اما روزنامه مارکا گزارش داد نمایندگان فدراسیون فوتبال اسپانیا مذاکره با لامین یامال و مدیران بارسا را آغاز کرده‌اند تا او را متقاعد کنند بازی در تیم ملی این کشور را انتخاب کند.

1914436

لامین یامال از پدری مراکشی و مادری اهل گینه استوایی متولد شده و به دلیل تولد در اسپانیا شهروندی این کشور را دارد. بنابراین او بر اساس قوانین فیفا در حال حاضر می‌تواند برای هر کدام از تیم‌های ملی این سه کشور بازی کند.

این پدیده شانزده ساله بارسلونا به شدت مورد توجه ژاوی قرار دارد و از مربی بارسا به عنوان کاشف استعداد خیره‌کننده یامال یاد می‌شود. این بازیکن شانزده ساله در بازی اخیر بارسا مقابل کادیز به میدان رفت و با پیراهن بلوگرانا بازی کرد.

البته فدراسیون فوتبال مراکش زودتر از اسپانیا شروع به اقدام کرده و با تماس‌هایی با یامال و پدر مراکشی او خواهان پیوستن این ستاره شانزده ساله به شیرهای اطلس شده بود.

در گزارش مارکا اشاره شده که کارلوس دلا فوئنته، سرمربی اسپانیا، آماده است یامال را برای دیدارهای پیش روی اسپانیا با گرجستان و قبرس در مقدماتی یورو 2024 به تیم ملی دعوت کند و حالا اسپانیایی‌ها منتظر پاسخ مثبت او هستند.

1914437