مدافع پرتغالی سیتیزن‌ها تحت تاثیر چند پسته بودن و هوش فوتبالی برناردو سیلوا قرار گرفته است

طرفداری | روبن دیاز معتقد است که درک تاکتیکی و تطبیق پذیری برناردو سیلوا به او کمک کرده تا به یکی از بهترین بازیکنان جهان تبدیل شود. ستاره پرتغالی منچسترسیتی که این هفته قرارداد جدیدی با این باشگاه امضا کرد، برای پپ گواردیولا تبدیل به یک بازیکن همه‌کاره و چند منظوره شده است. سیلوا در دوران حضورش در اتحاد، در سمت راست و در نقش‌های مختلف خط میانی بازی کرده است.

روبن دیاز، هموطن سیلوا، معتقد است که سطح درک فوتبالی این بازیکن، او را از بازیکنان دیگر متمایز می‌کند. از نظر دیاز مزیت‌های اضافی برناردو باعث شده که سطح عملکرد او به استاندارد جدیدی برسد. مدافع پرتغالی سیتیزن‌ها در گفتگو با وب‌سایت این باشگاه گفت:

او از نظر من بازیکنی است که درک بسیار خوبی از فوتبال و بازی خودش دارد. فکر می‌کنم برناردو به سطح جدیدی رسیده، زیرا توانایی بازی در هر پستی در زمین را دارد و می‌داند که دقیقا چه کاری باید انجام دهد. اینکه او در پست‌های مختلف با اعتماد به نفس بالا بازی می‌کند، به درک او از فوتبال برمی‌گردد. در فصل گذشته لحظاتی وجود داشت که او از وینگر راست به دفاع چپ رفته بود. افراد کمی در فوتبال این توانایی را دارند و من هم مانند هر کس دیگری تحت تاثیر این موضوع قرار گرفته‌ام. فکر نمی‌کنم داشتن چنین هوش فوتبالی فوق‌العاده‌ای چیز بدی باشد.