بسیاری از کارشناسان فوتبال معتقدند یکی از مشکلات فعلی پرسپولیس به بدنسازی و تمرینات آماده سازی این تیم باز می‌گردد.

این درحالیست که در سال‌های گذشته و دوران برانکو ایوانکوویچ، پرسپولیس یک مربی بدنساز درجه یک در اختیار داشت؛ مارکو استیلینوویچ! یکی از دلایل موفقیت پرسپولیس در عصر برانکو حضور این بدنساز مجرب و کاردان در کادرفنی این تیم بود که توانست بازیکنان را در بهترین شرایط بدنی در ایران و آسیا به مصاف حریفان بفرستد.

مارکو استیلینوویچ که در ابتدای حضورش در ایران موج انتقادات را به سمت برانکو روانه کرد و عده‌ای معتقد بودند که او با روابط خویشاوندی به پرسپولیس آمده و حضورش مثمر ثمر نخواهد بود، نشان داد که تمام این حرف و حدیث‌ها اشتباه بوده و او در کار خود یکی از بهترین‌هاست.

او یک مربی کاربلد و سخت گیر بود که به دلیل همین سختگیری نزد بازیکنان پرسپولیس به «آرنولد» مشهور شده بود.در اوج موفقیت‌های پرسپولیس تصاویری از شوخی‌های مارکو با بازیکنان این تیم منتشر می‌شد که نشان از صمیمیت و دوستی او با شاگردان برانکو داشت.

با این وجود بازیکنان پرسپولیس در همان زمان همواره از سختگیری‌های او می‌گفتند و اینکه هنگام کار اصلا و ابدا با هیچ کس شوخی ندارد. شاگردان برانکو به لطف تمرینات علمی‌و سخت گیرانه آرنولد ( لقب مارکو استیلینوویچ) در ایران و آسیا بیشتر از حریفان می‌دویدند و کمتر احساس خستگی می‌کردند.

در همان زمان مصاحبه‌ای از علیرضا بیرانوند منتشر شد که مدعی بود این مربی بدنساز سخت گیر در تعطیلات هم دست بردار آنها نبوده و اگر هم یک روز استراحت می‌کردند در بازگشت دوبله بچه‌ها را تمرین می‌داد تا جبران کرده باشد.

این مطلب در نکوهش بدنساز فعلی پرسپولیس نیست اما برخی از شاگردان برانکو و مارکو استیلینوویچ هم اکنون در تیم یحیی گل محمدی باقی مانده اند. این بازیکنان می‌توانند گواهی دهند این مربی بدنساز کروات چه تمرینات و مدرن و به روزی را برای آنها در نظر می‌گرفت تا کم نیاورند. همین امروز هم اگر با " برانکو" هم کلام شوید از مارکو به عنوان یکی از ستاره‌های خود در پرسپولیس یاد خواهد کرد.