به گزارش "ورزش سه"، استقلال و استقلال خوزستان فردا باید نخستین دیدار هفته را از ساعت ۱۹:۳۰ در ورزشگاه آزادی برگزار کنند. این دیدار پنجمین دوئل پورموسوی و نکونام است. در ۴ تقابل قبلی هر کدام یک برد داشته‌اند و دو بازی نیز مساوی شده است، اما چیزی که در این ۴ بازی به چشم می‌خورد جنجالی بودن رویارویی این دو مربی است‌. با هم چهار تقابل قبلی این دو سرمربی را مرور می‌کنیم:

بولت پرسپولیسفولاد 2 - نساجی 1

در هفته چهارم لیگ هجدهم در اهواز شاگردان پورموسوی با درخشش حسن بیت سعید دو بر یک نساجی نکونام را شکست دادند اما جنجال ماجرا آنجا بود که از دقیقه ۳۰ بازی شعارهای سکوهای غدیر علیه پورموسوی جو بازی را متشنج کرد و پورموسوی قصد داشت در پایان بازی خداحافظی کند که با ممانعت بازیکنان مواجه شد. ضمن اینکه نکونام در پایان بازی علیه بنیادی‌فر و پنالتی جنجالی فولاد صحبت کرد تا اولین نبرد دو سرمربی جنجالی از آب دربیاید.

بولت پرسپولیسپارس جنوبی جم 0 - 0 فولاد خوزستان

هر چند این بازی با تساوی به پایان رسید، اما از حواشی در امان نماند. حواشی‌ای از جمله دست ندادن دو سرمربی پیش از شروع بازی، تعویض پیراهن پورموسوی تا نگرفتن دو پنالتی برای فولاد خوزستان توسط اشکان خورشیدی و اعتراض نکونام و سعید آذری از جمله اتفاقاتی بود که در جم رقم خورد. این اتفاقات البته به هتل محل مسابقه نیز کشیده شد و فولاد با این تساوی کمی شانسش برای کسب سهمیه آسیایی کم شده بود، اما پیروزی در هفته پایانی مقابل تراکتور این سهمیه را مسجل‌ کرد.

بولت پرسپولیسصنعت نفت 1 - فولاد خوزستان 1

سومین بازی نیز در آبادان برگزار شد جایی که باز هم از نظر داوری جنجالی شد. بازی پایاپای پیش می‌رفت تا این ارسال بیت سعید از سمت چپ و ضربه خالقی‌فر در دقیقه ۶۶ صنعت را به گل رساند، اما کمک داور بازی پرچم خود را به نشانه آفساید بالا برد و عبدالنبی پورخلف بعد از مشورت و استفاده از وی ای آر وطنی گل را قبول کرد که همین باعث جنجال نیمکت‌ها کنار زمین بود. موسی کولی‌بالی گل تساوی فولاد را زد و البته قرمزهای اهوازی شانس‌هایی برای پیروزی داشتند که از دست دادند.

بولت پرسپولیسفولادخوزستان 2 - صنعت نفت 0

جنجالی‌ترین بازی این دو مربی در هفته ۲۹ لیگ بیستم رقم خورد. جایی که فولاد با گل‌های موسی کولی‌بالی و زبیر نیک‌نفس صنعت نفت را شکست داد. تنش در همان بازی و در زمان گل‌های فولاد به اوج خود رسید و در جایی که یک نفر از نیمکت فولاد خطاب به نیمکت صنعت نفت گفت: حالا برو جادو کن، صحبت‌هایی که پورموسوی فکر کرد از طرف‌ نکونام بوده، اما سرمربی اهوازی‌ها در این خصوص حرفی نزده بود. در پایان بازی و در نشست خبری پورموسوی مدعی شد نکونام به او توهین کرده و او را جادوگر خطاب کرده، او فرزند خوزستان است و دیگر نمی‌گذارد او در خوزستان مربیگری کند، اتفاقی که هیچگاه عملی نشد و در پایان هم نکونام برای یک فصل دیگر در اهواز ماندنی شد. پورموسوی همچنین اتهامات عجیبی مثل آوردن روباه و گفتن اجی مجی لاترجی را به نکونام نسبت داد.

نکونام، سرمربی وقت تیم فولاد خوزستان، در مورد علت تنش بین وی و پورموسوی، سرمربی تیم صنعت نفت آبادان، عنوان کرد: متوجه نشدم چه اتفاقی رخ داد در یک صحنه و در یک اعتراضی وارد شدم و بعد هم کارت زرد گرفتم و به کمک داور گفتم که اشتباه متوجه شده‌اید و شنیده‌اید و من نیز اشتباهی کارت زرد گرفتم.
نکونام در پاسخ به اینکه آیا از واژه جادوگر در کنار زمین استفاده کرده؟ تصریح کرد: تا کنون از این کارها نکرده‌ام.

جنجال در بازی فردا تنها یک بازنده خواهد داشت، جواد نکونام که یک کارت زرد در نبرد با سپاهان از داور مسابقه دریافت کرد، اگر کارت زرد در نبرد فردا بگیرد دیدار دربی را از دست خواهد داد و از روی سکوها باید تیمش را هدایت کند.