به گزارش "ورزش سه"، لوییس فَن خال تابستان گذشته بار دیگر هدایت تیم ملی هلند را برعهده گرفت و در طول مدت حضورش روی نیمکت این تیم عملکرد خوبی را به ثبت رسانده است. 
این مربی هلندی موفق شد تیم ملی کشورش را به رقابت‌های جام جهانی 2022 قطر برساند. هلند در این مسابقات با تیم میزبان، سنگال و اکوادور هم‌گروه شده تا شانس اصلی صعود به مرحله بعدی باشد. 
با این حال، این مربی 70 ساله روز یکشنبه هفته گذشته در یک برنامه تلویزیونی حاضر شد و از ابتلایش به سرطان پیشرفته پروستات خبر داد. او همچنین تایید کرد که پرتو درمانی را آغاز کرده و تا به حال 25 بار تحت این درمان قرار گرفته است. 

 

سرمربی تیم ملی هلند امروز تایید کرد که تمام مراحل درمان سرطان را به پایان رسانده است. این مربی ۷۰ ساله عصر دوشنبه در آمستردام گفت که حالش خوب است. او به تلویزیون NOS گفت: «من همه مراحل درمان را با موفقیت پشت سر گذاشتم و اکنون باید بهتر شوم. ۲۵ پرتودرمانی داشتم. باید ۵ یا ۶ ماه صبر می‌کردم که ببینم چه نتیجه‌ای داشته و آیا موفقیت آمیز بوده یا خیر.»
 

فان خال گفت تا آنجا که ممکن است سعی خواهد کرد تا با بیماری خود کنار بیاید:« این هم بخشی از زندگی است. من از این بابت رنج می‌برم ولی نمی‌توانم آن را تغییر دهم هرچند می توانم نشان دهم که چگونه با این بیماری کنار می آیم.»
 

 

 فن خال قبلاً به صراحت گفته بود که امسال در جام جهانی قطر حضور خواهد داشت. صندلی فان خال پس از جام جهانی به رونالد کومان واگذار خواهد شد. کومان از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰ سرمربی تیم ملی هلند بود اما این پست را ترک کرد و به بارسلونا پیوست. با این حال، کاتالان‌ها تنها یک سال بعد راه خود را از او جدا کردند.

فن خال گفت که او از بسیاری از نقاط جهان آرزوهای بهبودی دریافت کرده است:«: در چند هفته گذشته پیام‌های دلگرم کننده زیادی دریافت کرده ام و فوق‌العاده بودند. ممنون از همه برای این واکنش های مثبت.»