به گزارش "ورزش سه"، حذف تیم ملی آلمان از مرحله گروهی در دو فصل اخیر رقابت‌های جام جهانی و همچنین شرایط تیم‌های این کشور در لیگ قهرمانان باعث شده که انتقادهای بسیاری از آنها مطرح شود. 

بسیاری از بزرگان فوتبال این کشور در چند ماه اخیر بارها به این موضوع تاکید کرده‌اند که باید هرچه زودتر فکری به حال بهبود این شرایط کرد تا آلمان بتواند بار دیگر به روزهای اوج و قدرتمندش در فوتبال اروپا برگردد. 

سامر که به مناسبت 60 سالگی مسابقات بوندسلیگا در پادکست بیلد حضور پیدا کرده بود در این باره گفت: «من بالاخره زمانی درباره این شرایط با وضوح و دقت بیشتری حرف خواهم زد چون از نظر من، فوتبال آلمان در حال حاضر بزرگترین بحرانی که من به خاطر دارم را تجربه می‌کند. 

1035032

ما در دوران اوج توانستیم قهرمانی در جام جهانی و جام ملت‌های اروپا را به دست آوریم اما حالا فقط به دنبال توجیه و بهانه برای شرایطی هستیم که در آن قرار داریم. من از این که چطور این بحران تا این جا گسترده شده و هیچکس مسئولیت آن را برعهده نمی‌گیرد شوکه شده‌ام و نمی‌توانم چنین چیزی را باور کنم.

لازم نیست که بلافاصله تمامی جام‌ها را به دست آوریم، بلکه باید کاری کنیم هر تیمی از این که جلوی آلمان قرار بگیرد بترسد چون این ذهنیت را داشته باشد که شکست دادن این تیم غیرممکن است. ما باید هرچه زودتر به این جایگاه برگردیم. این بزرگترین آرزوی من است!»