به گزارش "ورزش سه"، با انجام قرعه‌کشی مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا مدافع عنوان قهرمانی، منچسترسیتی، رقبای خود را شناخت و در گروه G با لایپزیش، ستاره سرخ و یانگ بویز در یک گروه قرار گرفت.

منچسترسیتی تا کنون چهار بار با لایپزیش بازی کرده که سهم آبی‌های شهر منچستر دو پیروزی و سهم لایپزیش یک پیروزی بوده است. یک بازی دو تیم هم با نتیجه تساوی به پایان رسیده است.

1918505

دو تیم معمولا بازی‌های پرگلی داشته‌اند و در چهار بازی مستقیم‌شان 21 گل رد و بدل شده است. سهم سیتی 15 گل و سهم لایپزیش 6 گل بوده است.

سیتی و لایپزیش در فصل 22-2021 لیگ قهرمانان در مرحله گروهی با هم دیدار کردند. اولین بازی در اتحاد با پیروزی 6-3 شاگردان گواردیولا به پایان رسید. در بازی بعدی در خانه تیم آلمانی، لایپزیش دست به کاری بزرگ زد و سیتی را 2-1 شکست داد.

1918504

فصل بعد هم این دو تیم با هم روبرو شدند، اما این بار جدالشان نه در مرحله گروهی بلکه در یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان بود. بازی اول در خانه لایپزیش انجام شد و با تساوی 1-1 به پایان رسید تا لایپزیش نشان دهد در خانه‌اش مقابل قهرمان اروپا بازنده نیست.

در بازی برگشت اما شاگردان گواردیولا انتقام سختی از این حرف آلمانی گرفتند و 7-0 به پیروزی رسیدند. سیتی به مرحله یک‌چهارم رسید و در نهایت جام قهرمانی را به خود اختصاص داد.

1918502