کارلو آنچلوتی تنها سرمربی تاریخ فوتبال است که توانسته در چهار دهه مختلف، حضور در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا را تجربه کند 

پیروزی رئال مادرید مقابل چلسی در مجموع دو دیدار رفت و برگشت، حکم صعود تیم کارلو آنچلوتی به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان فصل 22-2021 را امضا کرد.

طرفداری | کارلو آنچلوتی را می‌توان کلیددار کاخ لیگ قهرمانان اروپا دانست. او نه تنها پرافتخارترین سرمربی تاریخ این رقابت‌ها است، بلکه توانسته یک رکورد خاص و دست‌نیافتنی هم خلق کند. سرمربی باتجربه ایتالیایی با وجود متحمل شدن سختی در دو دیدار رفت و برگشت مقابل چلسی، در نهایت توانست رئال مادرید را به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا برساند. آنچلوتی که قبلا لادسیما را برای رئال مادرید ارمغان آورده بود، مصمم است امسال بتواند چهاردهمین قهرمانی لوس بلانکوس در بزرگ‌ترین تورنمنت فوتبال باشگاهی جهان را کسب کند.

آنچلوتی: هیچکس نمی تواند بگوید ما قهرمان اروپا نخواهیم شد

با صعود رئال مادرید به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا، کارلو آنچلوتی به تنها سرمربی تاریخ تبدیل شد که توانسته در چهار دهه مختلف میلادی، حضور در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا را تجربه کند. در سال 1999، کارلو آنچلوتی اولین حضورش در این مرحله را تجربه کرد اگرچه سرمربی وقت یوونتوس، نتوانست مچ سرالکس فرگوسن را بخواباند.  آنچلوتی در دهه 2000، سه مرتبه حضور در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان را تجربه کرد. او در هر سه مرتبه توانست میلان را به فینال برساند که حاصل کارش، دو قهرمانی بود. در دهه 10 نیز آنچلوتی توانست در سال 2014 رئال مادرید را برای دهمین بار قهرمان اروپا کند. او همچنین در فصل 15-2014 هم توانست به نیمه‌نهایی برسد اما مقابل یوونتوسِ مکس الگری شکست خورد. دون کارلتو پس از هفت سال، دوباره حضور در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا را تجربه می‌کند. این هفتمین حضور کارلو آنچلوتی در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان خواهد بود. 

خلاصه‌ی بازی رئال مادرید 2-3 چلسی