به گزارش "ورزش‌ سه"، آخرین صعود تیم فوتبال المپیک ایران به سال 1980 بازمی‌گردد که البته بازیکنان آن نسل به دلیل جنگ تحمیلی از سوی عراقی‌ها شانس حضور در این تورنمنت را از دست دادند، تا بازی‌های تابستانی مونترال آخرین حضور فوتبال ایران در المپیک بوده باشد.
پس از این سال‌ها فوتبال ایران با تمام ستاره‌های بزرگی که طی 50 سال اخیر ظهور کرده‌اند در رسیدن دوباره به المپیک ناکام بوده و در آخرین دوره نیز این موفقیت با سرمربیگری حمید استیلی و بازیکنان شاخصی نظیر مهدی قایدی، محمد محبی، امید نورافکن، رضا شکاری و... میسر نشد.

1919014

حالا در دوره جدید تیم المپیک امید علاقه‌مندان به فوتبال به ساق‌های بازیکنان شاخصی نظیر یاسین سلمانی، اللهیار صیادمنش، امین حزباوی، سامان فلاح، محمد قربانی و... البته در کنار هنر سرمربیگری رضا عنایتی دوخته شده است.

1919015

ماموریت رضا عنایتی و شاگردانش پس از اینکه مهدی مهدوی‌کیا توانست تیم امید را از اولین مرحله مقدماتی المپیک به سلامت عبور دهد از روز پانزدهم شهریورماه در تاشکند ازبکستان آغاز می‌شود و باید دید نسل جدید فوتبال ایران که بازیکنان نوظهوری نظیر محمدجواد حسین‌نژاد نیز در میان آنها دیده می‌شود، چه عملکردی در این مسابقات از خود نشان خواهند داد.