به گزارش ورزش سه اگرچه چهار هفته زمان مناسبی برای مقایسه میان دو تیم نیست اما استقلالِ نکونام با ادامه روندی که در پیش گرفته می تواند خاطرات تلخ انتهای فصل گذشته تیم ساپینتو را از ذهن هواداران پاک کند.

فصل گذشته و بعد از جدایی ناگهانی فرهاد مجیدی از تیم قهرمان، ریکاردو ساپینتوی پرتغالی به استقلال آمد و با این تیم فراز و نشیب های زیادی را در طول فصل تجربه کرد. در نهایت اما تنها دستاورد مربی جنجالی برای آبی پوشان یک سوپرجام بود. البته که نمی توان خاطرات شیرین بردهای پرگلی که برخی از آنها ممکن است تا سال ها برای استقلال تکرار نشود را کتمان کرد.

جواد نکونام اما تا بدین جای کار علی رغم دست و پنجه نرم کردن با مشکلات گوناگون، نتایج خوبی گرفته است. با یک مقایسه ساده می توان فهمید تیم نکونام شروع بهتری نسبت به تیم ساپینتو داشته است. شروع خوب آن هم برای استقلالی که هر زمان لیگ را با کسب اکثریت امتیاز ها آغاز کرده در نهایت موفق به کسب قهرمانی شده نشان از ارزش بالای کار نکونام می دهد.

مقایسه استقلال نکونام و ساپینتو در پایان هفته چهارم:
بولت استقلالاستقلال نکونام ۹ امتیاز، استقلال ساپینتو ۷ امتیاز 
فصل گذشته آبی پوشان کار را با شکست تلخ خانگی مقابل سپاهان آغاز کردند و در هفته دوم به پیروزی خارج از خانه مقابل ملوان در انزلی رسید. این تیم در هفته سوم در روزی بانوان استقلالی برای اولین بار به آزادی آمدند موفق شد مس کرمان را با تک گل یامگا شکست دهد و به دومین پیروزی متوالی برسد. در هفته چهارم اما استقلال در مسجدسلیمان برابر نفت با تساوی بدون گل متوقف شد و نهایتا از چهار بازی هفت امتیاز دشت کرد.

تیم امسال با جواد نکونام اما شرایط بهتری دارد. نکته مشترک ساپینتو و نکونام در چهار هفته ابتدایی شکست مقابل سپاهان است. به غیر از این شکست استقلال با هدایت جواد موفق به شکست تیم های صعت نفت، ملوان و استقلال خوزستان شده است د در مجموع ۹ امتیاز از ۱۲ امتیاز ممکن را به دست آورده است.

بولت استقلالاستقلال نکونام ۵ گل زده، استقلال ساپینتو ۴ گل زده
در فاکتوری که خیلی ها ساپینتو را در آن قدرتمند ترین مربی سال های اخیر فوتبال ایران یعنی گل زده می دانند نیز تیم نکونام تا اینجای کار اوضاع بهتری دارد. 
استقلال تا پایان هفته چهارم فصل گذشته موفق به زدن چهار گل شده بود اما با نکونام تا اینجای کار پنج گل به ثمر رسانده است.

بولت استقلالاستقلال نکونام ۱ گل خورده، استقلال ساپینتو ۳ گل خورده
در نهایت از نظر گل‌خورده نیز تیم نکونام در شرایط بهتری به استقبال تعطیلات رفته است. این تیم تا اینجای کار تنها در یک بازی مقابل سپاهان آن هم از روی نقطه پنالتی دروازه اش باز شده در حالی که تیم ساپینتو در پایان چهار بازی سه گل دریافت کرده بود.