به گزارش "ورزش‌ سه"، برای دومین جلسه تمرینی باز هم خبرنگاران و اهالی رسانه این فرصت را پیدا کردند که در زمین شماره 2 کمپ تیم ملی نظاره‌گر تمرین شاگردان امیر قلعه‌نویی پیش از اعزام به بلغارستان شوند.

پس از دیدار تراکتور و استقلال خوزستان شجاع خلیل‌زاده به عنوان آخرین سهمیه از لیگ برتر فوتبال ایران به سایر بازیکنان اضافه شده بود. 5 سپاهانی، 5 پرسپولیسی، 2 استقلالی، 2 نماینده از گل گهر. با حضور شجاع خلیل‌زاده که البته در تمرینات گروهی حضور نداشت و در ساختمان پک به صورت انفرادی کارش را دنبال می‌کرد، تعداد ملی‌پوشان در مرکز ملی فوتبال به 15 رسیده بود؛ لیستی که البته طی روزهای آینده و پیش از دیدار تدارکاتی برابر بلغارستان با اضافه شدن میلاد محمدی و احسان حاج صفی از آاک آتن، صادق محرمی (دینامو زاگرب)، علی کریمی (کایسری)، سعید عزت‌اللهی (وایله)، سامان قدوس (برنتفورد)، احمد نوراللهی (الوحده)، محمد محبی (روستوف)، علیرضا جهانبخش (فاینورد) و مهدی طارمی از پورتو به 25 بازیکن افزایش پیدا خواهد کرد.

1920093

اینبار برخلاف روز شنبه خبری از تریبون نبود. امیر قلعه‌نویی هم همواره در طول تمرین جایی دور از رسانه‌ها ایستاده بود و برخلاف روز گذشته به اصطلاح انگار سر کیف نبود. قرار بود دو بازیکن تیم ملی درباره آخرین شرایط تیم صحبت کنند. ابتدا وحید امیری بازیکن کهنه‌کار تیم ملی این مسئولیت را عهده‌دار شد و سپس روزبه چشمی. تمرکز وحید امیری در مصاحبه‌اش روی موضوع اتحاد و اهمیت آن برای رسیدن به موفقیت بود و البته در بخش ابتدایی حرف‌هایش به صورت ضمنی از مسئولان خواست که رقیبان قدرتمندتری برای‌شان در نظر بگیرند. چشمی اما با دو سوال چالش برانگیز مواجه شد، که یکی درباره لیست امیر قلعه‌نویی بود و دیگری درباره حضور خداداد عزیزی که سعی کرد از این دو سوال با جملات کوتاه عبور کند.

1920097

پیش از اینکه بازیکنان برای شروع تمرین وارد زمین شوند، مهدی تاج به همراه هیئت همراه که برخی از آنها مسئولان اسپانسر احتمالی تیم ملی در جام ملت‌ها بودند، از قسمت جنوبی زمین شماره 2 وارد شدند و با طی کردن خط طولی به سالن مرکز ملی فوتبال رفتند. در حین مصاحبه امیری و چشمی تاج و سایر همراهانش که چهره‌های مثل مهدی محمدنبی بودند، بار دیگر پا به چمن گذاشته بودند و با فاصله‌ای 40 ،50 متری از اهالی رسانه جلسه‌ای سرپایی را تشکیل دادند. این جلسه نزدیک به 10 ،15 دقیقه به طول انجامید. البته در این بخش از تمرین برخی خبرنگاران نسبت به اینکه فاصله زیادی با محل این گردهمایی دارند و چیزی از صحبت‌هایشان متوجه نمی‌شوند، گلایه داشتند.

وقتی بخش رسانه‌ای تیم ملی متوجه این اعتراض خبرنگاران شد، جلسه سرپایی مسئولان و بازیکنان که از محتوای آن مطلع نشدیم، تمام شده بود. مانند روز گذشته علیرضا بیرانوند، پیام نیازمند و محمدرضا اخباری زیر نظر آلن دینکا در قسمت جنوب غربی زمین شماره 2 برنامه تمرینی را آغاز کرده بودند. بخش اول تمرین آنها برای بهبود مهارت بازیسازی گلرها توسط آلین دینکای رومانیایی طراحی شده بود و از سه دروازه‎‌بان خود می‌خواست که در هنگام پرس حریف، پاس‌شان را به بازیکنی بدهند که خالی است و این کار با گردش دو دروازه‌بان روی سه دروازه کوچک در حال انجام بود. بخش بعدی کار گلرهای تیم ملی هم مهار شوت از چپ و راست و مرکز در شرایطی بود که موانعی مقابل دید آنها را گرفته بود.

1920094

در فاصله 40 ،50 متری گلرهای تیم ملی بازیکنان به دو دسته تقسیم شده بود و در حال انجام یک کار ترکیبی سریع با 4 دروازه کوچک در زمینی 10، 15 متری بودند. در قسمت پایین‌تر رحمان رضایی و مانیکونه تمرین را هدایت می‌کردند. البته این دو خودشان هم بخشی از تمرین بودند. نکته قابل توجه این قسمت حضور فعال مانیکونه بود که حتی گاهی با بازیکنان تنه به تنه هم می‌شد. در زمین بالاتر هم مسئولیت هدایت همین تمرین در حالی برعهده سعید الهویی، حمید مطهری و آندارنیک تیموریان بود که خداداد عزیزی با همان شوخی‌های منحصربه فرد خودش در حال تماشای تمرین بود.

1920095

تمرین شور و حرارت و ریتم بالایی گرفته بود که در همین لحظات به خبرنگاران اطلاع داده شد که زمان حضور در تمرین به پایان رسیده و آنها باید زمین را ترک کنند. در حالی که همچنان چشم‌هایمان به تمرینات بازیکنان تیم ملی بود و آنها گاهی با کیفیت خودشان و البته شوخی‌هایش که با هم در جریان تمرین داشتند، تماشا کردن‌شان را لذت‌بخش‌تر هم می‌کردند، دوش به دوش یکدیگر با موبایل‌هایی که هنوز دکمه خاموش آن زده نشده بود، زمین چمن شماره 2 را از در قسمت جنوبی آن ترک کردیم...

1920098

تیم ملی فوتبال ایران صبح روز دوشنبه (سیزدهم شهریور ماه) عازم بلغارستان خواهد شد. ابتدا احمد نوراللهی به بازیکنان فعلی حاضر در اردو اضافه می‌‍شود و لژیونرهای دیگر هم در بلغارستان به سایر نفرات اضافه خواهند شد. 

شاگردان امیر قلعه‌نویی روز پنج‌شنبه شانزدهم شهریور ماه به مصاف بلغارستان می‌روند و سپس به ایران بازخواهد گشت تا آماده دیدار تدارکاتی دوم شود که بیست و یکم شهریورماه در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد. بعد از پایان اردو هم بلافاصله بازیکنان به تیم‌های باشگاهی خود بازمی‌گردند تا آماده لیگ شوند و البته برای پرسپولیس و سپاهان مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در پیش است.