به گزارش "ورزش سه"، برخی باشگاه‌های لیگ برتری علاوه بر جذب هفت بازیکن به‌عنوان سهمیه در بازه نقل و انتقالات تابستانی، طی روزهای گذشته یک بازیکن (یا بیشتر) هم در قالب سهمیه آزاد فیفا به خدمت گرفته‌اند، اما در این بین برخی تیم‌ها قصد داشتند با خالی کردن جای یک بازیکن، دوباره بازیکن بزرگسال بگیرند که این شرایط برای آنها فراهم نیست.

باشگاه‌های لیگ برتری می‌توانند ۱۹ بازیکن بزرگسال در لیست خود داشته باشند، اما برخی تیم‌ها در روزهای گذشته به دنبال توافق با بازیکنان تحت قراردادشان بودند تا ضمن فسخ قراردادشان، بازیکن آزاد به خدمت بگیرند که این مورد منع قانونی دارد.

در صورتی که باشگاه‌های لیگ برتری در بازه قانونی نقل و انتقالات لیست ۱۹ نفره بزرگسالان خود را خالی کرده باشند، می‌توانند بازیکن آزاد به‌عنوان سهمیه فیفا جذب کنند.

فرشید طاهری، مدیر نقل و انتقالات سازمان لیگ در گفت‌وگو با "ورزش سه"، با اعلام این موضوع عنوان کرد: باشگاه‌ها می‌توانند با بازیکن خود به توافق برسند یا به‌طور یک طرفه قرارداد یک نفر را فسخ کنند، اما به هیچ عنوان اجازه ندارند به جای همان بازیکن، یک بازیکن جدید دیگر به‌عنوان سهمیه آزاد به خدمت بگیرند. به عبارت دیگر، لیست فعلی آنها با فسخ قرارداد بازیکنی که پس از بازه نقل و انتقالات تحت قرارداد بوده، خالی نمی‌شود.

طاهری در خصوص درخواست باشگاه‌های آسیایی برای افزایش سهمیه بازیکن یا جذب حداقل یک بازیکن صرفا برای مسابقات لیگ قهرمانان (نه لیگ برتر) اظهار کرد: با این درخواست در کارگروه نقل و انتقالات سازمان لیگ موافقت نشد و در حال حاضر هیچ چیز تغییر نکرده است.

مدیر نقل و انتقالات سازمان لیگ یادآور شد: هر بازیکنی که در لیگ برتر ایران رجیستر شود، می‌تواند در لیگ قهرمانان آسیا بازی کند و خارج از آن، نمی‌توان بازیکنی به لیست آسیایی اضافه کرد.