به گزارش "ورزش سه"، رئال مادرید و پاری سن ژرمن به همراه سفیان امرابط و حکیم زیاش، ملی پوشان مراکشی، با ارسال پیام‌هایی به حامیان قربانیان زلزله مراکش پیوستند.

جمعه شب زلزله‌ای 7.2 ریشتری جنوب مراکش را لرزاند که بزرگترین زمین لرزه این کشور در بیش از 120 سال گذشته بود.

1922764

این حادثه حداقل 1037 نفر کشته برجای گذاشت و بیش از 1200 مجروح داشته که 721 نفر در وضعیت وخیمی قرار دارند. تصاویر وحشتناکی که در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده ابر عظیمی از گرد و غبار در جنوب مراکش را نشان می‌دهد.

در پی تخریب‌های مهیب صورت گرفته، ادای احترام و ابراز همدردی از سراسر جهان ورزش با شهروندان مراکشی صورت گرفته است.

امرابط، بازیکن جدید منچستریونایتد و زیاش، وینگر گالاتاسرای، که هر عضو تیم ملی مراکش هستند، پیام هایی را در حساب اینستاگرام خود منتشر کردند.

1922765

امرابط پیامی با مضمون «دعا برای مراکش» به اشتراک گذاشت، در حالی که زیاش ترجیح داد پرچم کشورش را در استوری خود منتشر کند.

باشگاه‌های اروپایی پاری سن ژرمن و رئال مادرید به این بازیکنان پیوستند و در صفحات مجازی‌شان ابراز همدردی خود را به اشتراک گذاشتند.

1922766

رئال مادرید بیانیه ای رسمی منتشر کرد که در آن آمده بود:"رئال مادرید، رئیس و هیئت مدیره آن عمیق ترین نگرانی و همبستگی خود را با قربانیان زلزله مراکش در ساعات اخیر ابراز می کنند. باشگاه ما به خانواده های قربانیان و همه مردم مراکش تسلیت می گوید. به همین ترتیب برای مجروحان آرزوی بهبودی داریم و تمام همدردی خود را منتقل می کنیم."

این زمین لرزه کوه‌های اطلس مراکش را لرزاند و در شب جمعه تا پرتغال پس‌ لرزه‌هایی را به همراه داشت.