به گزارش ورزش سه، هاجیمه موریاسو، سرمربی تیم ملی ژاپن در نشست خبری پس از بازی گفت: هم بازیکنان و هم کادرفنی برای این بازی سخت آماده شده بودند. فکر می کنم خوب تمرین کردیم و هر روز به عنوان یک تیم برای این بازی خوب آماده می‌شدیم.

وی افزود: مسئله فقط این بازی نیست. ما در حال ایجاد اهداف خود هستیم و اهداف بزرگی را تعیین می‌کنیم. ما توانستیم این کار را در طول دوره آماده سازی انجام دهیم. جدای از پیروزی، فکر می کنم خوب بود که بتوانیم بگوییم "بیایید چالش بازی با آلمان را بپذیریم” و ما پذیرفتیم.

همانطور که موریاسو در کنفرانس مطبوعاتی روز قبل گفته بود، ژاپن با آرایش 4-2-3-1 شروع کرد و از نیمه دوم به ترکیب با سه مدافع رفت. او در این باره می‌گوید: ما یاد گرفتیم که چگونه از طریق تمرین و جلسات تغییرات ایجاد کنیم. حتی اگر در نیمه دوم با سه مدافع بازی کنیم، در تمرین فردا به چهار مدافع تغییر می‌کنیم. ما از این بازی عبور خواهیم کرد اما باید تاکتیک پذیری بازیکنان را تمجید کنم.

هاجیمه موریاسو در آخر گفت: همه کسانی که در ژاپن مرا تشویق کردند، به من قدرت دادند. آنها از صبح زود بیدار شدند و ما را تماشا کردند. من می خواهم خوشحالی خود را با هواداران ژاپنی که در ورزشگاه مرا تشویق کردند، شریک شوم و البته با همه مردم در سراسر ژاپن. من از حمایت شما متشکرم!