به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی ژاپن 10 ماه پس از پیروزی تاریخی‌اش مقابل آلمان در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی قطر، امشب موفق شد این تیم را یک بار دیگر در دیداری دوستانه شکست دهد. شاگردان هاجیمه موریاسو در این دیدار شکست سنگین تری به حریف قدرتمند خود تحمیل کرده و 4-1 پیروز شدند.

موریاسو در کنفرانس مطبوعاتی پس از بازی با آلمان در مورد پیروزی شیرین شاگردانش گفت: "نه تنها باید به خودمان تبریک بگوییم بلکه باید به این پیشرفت همچنان ادامه دهیم. فشار خوبی به آلمان آوردیم و نتیجه خوبی کسب کردیم اما باید به پیشرفتمان ادامه دهیم. باید فشرده تر بازی کنیم و در هنگام حمله و دفاع گروهی کار کنیم. باید در هنگام واکنش پویاتر باشیم. ما در حال حاضر در میانه های یک دوره خوب قرار داریم."

1922931

او معتقد است که فوتبال آلمان با وجود افت فاحش در یک سال اخیر همچنان یک ابرقدرت محسوب می شود: "کیفیت فوتبال آلمان همچنان در سطح جهانی است و نمی توان آن را به بازی امروز یا 10 ماه پیش ربط داد. هر تیم مثل یک موجود زنده است که روزهای خوب و بدی را تجربه می کند. من مطمئنم که آلمان هنوز یک ابر قدرت در فوتبال دنیاست."

سرمربی ژاپن به اظهارات فروتنانه خود در مورد فوتبال آلمان ادامه داده و گفت: "بسیاری از چهره های شاخص فوتبال آلمان به ما کمک کردند تا سیستم خود را توسعه داده و به شکل امروزی دربیاییم. بازیکنان ژاپنی زیادی در بوندس لیگا بازی کردند و چیزهای بسیاری آموختند. ما از آلمانی ها خیلی سپاسگزاریم."

تیم ملی ژاپن بعد از کسب این پیروزی شیرین در دومین دیدار دوستانه فیفادی جاری مقابل ترکیه به میدان خواهد رفت. این دیدار روز سه شنبه در بلژیک برگزار می شود.

1922932
1922933