به گزارش "ورزش سه"، همواره در ماجرای چیدمان داوری ها در فوتبال ایران رسم بر این بوده که داوران و کمک داوران از چند روز قبل ابلاغ قضاوت خود در بازی ها را دریافت می کردند و سایت فدراسیون فوتبال نیز یک تا سه روز قبل اسامی داوران و کمک داوران را روی خروجی خود منتشر می کرد.

به عبارت بهتر شرایط اینگونه بوده که داوران تقریبا از 5 تا یک هفته قبل خبر داشتند مسئولان کمیته چه بازی ای را برای آنها در نظر گرفته اند و در این خصوص برنامه ریزی می کردند.

امسال اما این رویه به شکل عجیبی تغییر کرده و موجبات ناراحتی داوران فوتبال ایران را فراهم آورده است. در 4 هفته ابتدایی لیگ برتر اسامی داوران قضاوت کننده در مسابقات یک یا دو روز قبل اعلام شده و جالب اینکه ابلاغ داوران هم در همین زمان به آنها ارائه شده است.

ظاهرا در فصول قبل در یک گروه که متشکل از داوران و اعضای کمیته بوده اسامی داوران قضاوت کننده قرار داده می شد و قاضی های فوتبال ایران از سوت زدن خود در هفته پیش رو باخبر می شدند، امسال اما این اتفاق رخ نمی دهد و مشخص نیست دلیل آن چه بوده است.

این در حالی است که اکثر داوران فوتبال ایران شغل اصلی شان در عرصه دیگری است و باید چند روز زودتر از ابلاغ قضاوت خود باخبر باشند تا بتوانند برای زندگی کاری شان برنامه ریزی کنند.

چنین اشکالی سبب شده تا در 4 هفته ابتدایی لیگ برتر برخی داوران از رفتن به مسابقه ای که کمیته برای آنها در نظر گرفته سر باز بزنند و کمیته داوران به شکل نامحسوس اقدام به تغییر اسامی داوران بگیرد!