به گزارش "ورزش‌سه"، تیم ملی با حضور امیر قلعه‌نویی در 6 مسابقه به ترتیب برابر روسیه، کنیا، افغانستان، قرقیزستان، ازبکستان و بلغارستان صف‌آرایی کرده که موفق به کسب 4 پیروزی و 2 تساوی شده است.
در ادامه این مطلب بازیکنانی پرداخته شده که بیشترین سهم را در دوران مربیگری قلعه‌نویی در این 6 مسابقه داشته‌اند.

1923353

*سلطه بوشهری‌ها
تا قبل از دیدار ایران و بلغارستان، امیر قلعه‌نویی طی 5 مسابقه‌ای که روی نیمکت تیم ملی حضور داشت مجموعا از 31 بازیکن استفاده کرده بود که رقم بالایی است. او در بازی با بلغارستان به 5 بازیکن دیگر هم بازی داد و این تعداد را به 36 نفر رساند. از بین این 5ب بازیکن جدید 4 نفر سابقه بازی ملی داشتند اما در دوره قلعه‌نویی هنوز فرصت بازی پیدا نکرده بودند. یک نفر باقیمانده هم محمد دانشگر بود که اصلا سابقه بازی ملی نداشت و برای نخستین بار توانست یکی دو دقیقه برای تیم ملی در زمین حضور داشته باشد. علی کریمی، سامان قدوس، میلاد محمدی و احمد نوراللهی هم 4 بازیکنی بودند که مدتی از ترکیب تیم ملی فاصله داشتند اما در مقابل بلغارستان نخستین بازی خود را در دوره قلعه‌نویی انجام دادند.

1923352

*   بوشهری‌ها در صدر
رکوردداران حضور در زمین در دوره قلعه‌نویی همچنان 2 مهاجم بوشهری هستند که سرمربی تیم ملی نشان داده اعتقاد خاصی به آنها دارد. مهدی طارمی و محمد محبی هر دو در مصاف با بلغارستان 90دقیقه در زمین بودند و آمار بازی‌های خود را به 490 و 484 دقیقه رساندند. تیم ملی تا امروز 540 دقیقه تحت هدایت امیر قلعه‌نویی بازی کرده و طارمی و محبی به‌ترتیب فقط 50 و 56 دقیقه را از دست داده‌اند. این دو بازیکن از بهترین گلزنان تیم ملی در دوره جدید هم هستند. مهدی طارمی با 7گل بهترین گلزن تیم ملی در دوره قلعه‌نویی است و محبی هم با 2گل بعد از طارمی و آزمون رتبه سوم را دارد. محبی آن قدر مورد اعتماد سرمربی تیم ملی است که خیلی‌ها به او لقب «پسر قلعه‌نویی» را داده‌اند.

*  چپ و راست همیشگی
بعد از 2 مهاجم بوشهری، رتبه سوم و چهارم پرکارترین بازیکنان تیم ملی در اختیار مدافعان چپ و راست تیم است؛ رامین رضاییان و احسان حاج‌صفی که در بازی با بلغارستان هم در ترکیب اصلی حضور داشتند و دقایق بازی‌های ملی خود زیرنظر امیر قلعه‌نویی را از 400 دقیقه گذراندند و در جمع صدرنشین‌ها ماندند. رامین با 423 دقیقه بازی صاحب رتبه سوم است و یک گل هم در این دوره برای تیم ملی به ثمر رسانده است. احسان حاج‌صفی هم با بازوبند کاپیتانی تیم ملی 405 دقیقه برای تیم امیر بازی کرده و از نفرات مورد اعتماد او بوده است.

1923351

*  باز آید به کنعان؟
یک تنبیه انضباطی و محرومیت از بازی با بلغارستان، آمار محمدحسین کنعانی‌زادگان را خراب کرد و او با سقوط دو پله‌ای در جدول پرکارها به رتبه پنجم سقوط کرد. محمدحسین در 5بازی قبلی تیم ملی تحت هدایت قلعه‌نویی فقط در یک بازی غیبت داشت و در 4 بازی دیگر به‌طور کامل بازی کرده بود. او حالا آمار خوبش را از دست داده و با 360 دقیقه بازی به رتبه پنجم رسیده است؛ بالاتر از سعید عزت‌اللهی (340)، امید نورافکن (315) و روزبه چشمی (275) که در رتبه‌های ششم تا هشتم قرار دارند.

1894822

* شماره‌یکی که شماره‌یک نیست
مصدومیت علیرضا بیرانوند یک‌بار دیگر باعث شد پیام نیازمند حین بازی جای او را بگیرد. این اتفاق در 2 بازی اخیر تیم ملی به‌شکل متوالی تکرار شده است. بدشانسی‌های بیرانوند و فرصت‌هایی که نصیب پیام می‌شود حالا باعث شده نیازمند پرکارترین دروازه‌بان تیم ملی در دوره قلعه‌نویی باشد. بیرانوند از سال 2016 همواره گلر اول تیم‌ملی بوده و بیشترین حضور را درون دروازه داشته است اما حوادث اخیری که برای او رخ داده باعث شده در دوره قلعه‌نویی فقط 208 دقیقه فرصت بازی پیدا کند. در عوض پیام نیازمند آمار بازی‌هایش را در این دوره به 273 دقیقه رسانده و بالاتر از رقیبش قرار گرفته است. نیازمند در جدول پرکارترین بازیکن‌های تیم قلعه‌نویی رتبه نهم را دارد اما بیرانوند دوازدهم است و اصلا در جمع 11نفر اول نیست.

1923350

*  ساکنان طبقه وسط
امیر قلعه‌نویی در دفاع میانی تغییرات زیادی داشته و در 6بازی‌اش به 6زوج مختلف در این منطقه بازی داده است. در این بین، پرکارترین مدافع میانی در دوره او طبیعتا محمدحسین کنعانی‌زادگان است که 360دقیقه بازی کرده و نامش پیش‌تر ذکر شد. نفر دوم هم مرتضی پورعلی‌گنجی است که 3بازی کامل یعنی 270 دقیقه برای تیم قلعه‌نویی در زمین بوده است. نفرات دیگر یعنی مجید حسینی، شجاع خلیل‌زاده و آرمین سهرابیان به‌ترتیب 181، 180 و 90دقیقه برای تیم قلعه‌نویی بازی کرده‌اند.

1923354

3نفر آخر؛ 1+12دقیقه
میلاد محمدی که مدت‌ها بازیکن اصلی تیم ملی بوده، در دوره قلعه‌نویی به حاشیه رانده شد و تا قبل از بازی با بلغارستان یک دقیقه هم به او بازی نرسیده بود. او در اواخر بازی با بلغارستان به زمین رفت و 8دقیقه برای تیم ملی بازی کرد. پایین‌تر از میلاد محمدی، یک میلاد دیگر هم هست که فقط 4دقیقه برای تیم ملی بازی کرده است. میلاد زکی‌پور در همان نخستین بازی مقابل روسیه 4دقیقه بازی کرد اما در اردوهای بعدی اصلا دعوت نشد. البته کمترین دقایق بازی متعلق به زکی‌پور هم نیست بلکه متعلق به محمد دانشگر است که در مقابل بلغارستان یک دقیقه بازی کرد و همین یک دقیقه کل کارنامه او در تیم ملی بوده است.

شگفتی‌های پایین جدول
وقتی در پایین جدول به بازیکنان کم‌کار تیم ملی در دوره قلعه‌نویی نگاه می‌کنیم به چند نکته جالب توجه برمی‌خوریم. وحید امیری در 6بازی تیم ملی کلا 74دقیقه بازی کرده و مشخص است که قلعه‌نویی نظری روی او ندارد. میلاد سرلک با 45دقیقه بازی ملی در دوره قلعه‌نویی توانسته خدمت سربازی خودش را 2سال به تعویق بیندازد و او هم جزو کم‌کارهای این دوره است. شهاب زاهدی که این روزها در پرسپولیس وضعیت خوبی ندارد یکی از بازیکنانی است که توسط قلعه‌نویی ملی‌پوش شده و 15دقیقه بازی ملی انجام داده است، درست به اندازه علیرضا علیزاده که او هم در دوره امیر شانس ملی‌پوش شدن را پیدا کرد. البته نام احمد نوراللهی و سامان قدوس هم با 58 و 57دقیقه بازی در بخش پایین‌نشین‌ها دیده می‌شود اما به‌نظر می‌رسد آنها از این به بعد فرصت بیشتری برای خودنمایی پیدا کنند.