به گزارش "ورزش سه"، وحید امیری وینگر ملی پوش فوتبال نزدیک به یک دهه است که مورد اعتماد سرمربی‌های مختلف تیم ملی بوده است.

او که اولین بازی ملی خود را در 14 دی 1393 با نظر کارلوس کی‌روش در دیدار دوستانه مقابل عراق در ترکیب اصلی تیم ملی قرار گرفت و پس از گذشت 9 سال توسط اسکوچیچ، امیر قلعه‌نویی و در دو مقطع کارلوس کی‌روش جزء نفرات ثابت تیم ملی بوده است.

1925126

او توسط کارلوس کی‌روش به تیم ملی ایران دعوت شد و تبدیل به بازیکن ثابت ایران شد، امیری پیش از اعزام تیم ملی به مسابقات جام ملت‌های آسیا در دیداری دوستانه مقابل شیلی یکی از دو گل ایران را به ثمر رساند.

1925114

او همراه با تیم ملی به جام ملت‌های 2015 استرالیا رفت و در این مسابقات برای ایران به میدان رفت اما پایان این مسابقات برای او شیرین نبود، او در مقابل عراق پنالتی آخر ایران را به تیر دروازه زد و ایران در ضربات پنالتی شکست خورد، دیگر پنالتی تیم ملی را احسان حاج‌صفی به بالای دروازه فرستاده بود.

1925115

امیری در مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ در تمام مسابقات ایران به میدان رفت و همراه با تیم به جام جهانی صعود کرد و پیراهن شماره 11 ایران را در جام جهانی بر تن کرد، اما در جام جهانی فرصت حضور در میدان به او داده نشد.

وحید امیری با ادامه روند باثبات خود در دورانی که لژیونر بود و در تیم ترابزون اسپور ترکیه توپ می‌زد در جام ملت‌های 2019 شرکت کرد.

امیری پس از جدایی کارلوس کی‌روش پس از جام ملت‌های 2019، زیر نظر اسکوچیچ هم در تیم ملی به بازی گرفته شد و نقش پررنگی در صعود تیم ملی به جام جهانی 2022 داشت، او در مقابل هنگ‌کنگ یکی از دو گل ملی خود را به ثمر رساند.

1925116

و پس از بازگشت مجدد کی‌روش به تیم ملی در لیست نهایی ایران برای حضور در جام جهانی حضور داشت و دومین حضور در جام جهانی را تجربه کرد اما در این جام هم فرصت بازی پیدا نکرد.

پس از جام جهانی و جدایی کارلوس کی‌روش از ایران، امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم ملی شد و او هم نام وحید امیری را بین بازیکنان موردعلاقه‌اش برای حضور در تورنومنت کافا معرفی کرد.

1925117

امیری در تورنومنت کافا برای دقایقی جانشین مهدی قایدی شد و به میدان و پس از آن با مصدومیتی که گریبانگیر او شده است هنوز برای تیم امیر قلعه‌نویی به میدان نرفته است.

شاخصه بارز فوتبال وحید امیری ثبات در عملکرد او است. نزدیک به یک دهه در اوج آمادگی قرار دارد و فوتبالی سطح بالا و بدون حاشیه را به نمایش گذاشته است تا بتواند در 4 دوره مختلف تیم ملی و زیر نظر 3 مربی مختلف، همچنان یکی از نفرات اصلی تیم ملی باشد.