به گزارش "ورزش‌سه"، صبح امروز بار دیگر اخبار پیرامون تیم فوتبال سپاهان داغ بود و منصور قنبرزاده با حضور به عنوان میهمان تلفنی برنامه درباره برخی از قراردادهای باشگاه سپاهان در پنجره تابستانی صحبت کرد.

این صحبت‌ها بار دیگر فضای پیرامون باشگاه سپاهان را متشنج کرد، تا مجتبی فریدونی مدیرعامل سابق سبزپوشان اصفهانی نسبت به این شرایط معترض شود و با اشاره به بندهای قانونی نسبت به تضعیف سپاهان پیش از ورود به رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا گلایه کند.

او در این مورد با اشاره به قوانین نوشته است: « بر اساس‌ مقررات‌ کنفدراسیون فوتبال آسیا برای‌ رقابت‌های فصل‌ جاری ليگ قهرمانان آسیا، یکی از شروط مجاز بودن بازيکن برای‌ شرکت در رقابت‌ های آسیایی ثبت بازيکنان طبق مقررات‌ فدراسيون کشور مربوطه برای‌ رقابت‌های داخلی است‌. به‌ بیان دیگر Eligibility بازيکن منوط به‌ اصلاح قرارداد اين شش بازيکن خواهد بود.  از آنجا که‌ در رأی کميته انضباطی تنها جريمه های در نظر گرفته‌ شده‌ برای‌ باشگاه‌ قابل استیناف خواهی است‌  و رأی اين کمیته قطعا تغيير نخواهد کرد، سپاهان صرفا در صورتی مجاز به‌ استفاده‌ از  اين شش بازيکن خود ( به‌ علاوه‌ عيسی آل کثیر و دابو ) خواهد بود که‌ بتواند با اصلاحات مورد نظر قراردادهای آنها در سازمان‌ ليگ ثبت کند. در غير اين صورت‌ و شکایت احتمالی  حريفان آسیایی نتایج بازی ها سه‌ بر صفر به‌ نفع رقبا خواهد شد.»

1925352


این موضوعی است که می‌تواند دغدغه بزرگی برای فوتبال ایران و به ویژه سپاهان و هوادارانش باشد.

با این حال ساعتی پس از اعلام این نگرانی، مهدی سلیمی مدیر تیم فوتبال سپاهان با قاطعیت تاکید کرده که 6 بازیکن سپاهان که با حکم کمیته انضباطی اجازه حضور در لیگ برتر را ندارند، در مسابقات آسیایی مشکلی برای حضور در ترکیب تیم ندارند و استعلام آنها از کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا گرفته شده است.

رضا شکاری، رضا اسدی، پیام نیازمند، احسان پهلوان، کاوه رضایی و هادی محمدی 6 بازیکنی هستند که با حکم اخیر کمیته انضباطی تا اصلاح قراردادهایشان حق بازی در لیگ برتر را ندارند، اما مهدی سلیمی می‌گوید آنها در آسیا مشکلی برای بازی ندارند.