به گزارش "ورزش سه"، تاداناری لی، بازیکن سابق تیم ملی ژاپن و باشگاه‌های ساوتهپتون، اف‌سی توکیو و اوراوا ردز برای همیشه از دنیای فوتبال کناره گیری خواهد کرد.

باشگاه فوتبال آلبیرکس نیگاتا سنگاپور با انتشار اطلاعیه‌ای رسمی اعلام کرد که تاداناری لی 38 ساله، مهاجم سابق تیم ملی ژاپن در پایان این فصل از فوتبال بازنشسته خواهد شد.

1925633

او پس از پایان بازی برابر هوگانگ یونایتد که در روز شنبه برگزار می‌شود، برای همیشه کفش‌هایش را آویزان می‌کند و از فوتبال حرفه‌ای به عنوان بازیکن کنار می‌رود.

لی در مجموع 11 بازی برای تیم ملی ژاپن انجام داد و دو گل را وارد دروازه حریف کرد. در دیدار فینال رقابت‌های جام ملت‌های آسیا 2011 قطر، او مهم‌ترین گل دوران بازی خود را به ثمر رساند و با یک ضربه والی زیبا، تیم ملی کشورش را برابر استرالیا به پیروزی رساند و تک گل بازی را وارد دروازه حریف کرد. گلی که در دقیقه 109 به ثمر رسید و منجر به قهرمانی سامورایی‌ها شد.

1925631

پس از اعلام خبر بازنشستگی این بازیکن، بسیاری از ورزشکاران برتر ژاپن در رشته‌های مختلف، در رسانه‌های اجتماعی به این موضوع واکنش نشان دادند. نفراتی چون: ریو میایچی، مایا یوشیدا، شوساکو نیشیکاوا، تاکاهیرو اوگیهارا، یوسوکه کاشیواگی، یوکی اوتسو، ریوجی هاریتو و...