به گزارش "ورزش سه"، ناپولی‌، قهرمان فصل گذشته سری A، فصل موفقی را پشت سر نمی‌گذارد و با رودی گارسیا در قامت یک مدعی قهرمانی ظاهر نشده است.

ناپولی‌ پس از برتری مقابل فروزینونه و ساسولو مقابل لاتزیو شکست خورد و در بازی شنبه این هفته هم مقابل جنوا به سختی به تساوی 2-2 رسید.

پس از اینکه لوچانو اسپالتی از ناپولی‌ جدا شد و به تیم ملی ایتالیا رفت، این تیم با حضور سرمربی جدید مورد انتقاد شدید قرار دارد و کارشناسان و حتی روزنامه نگاران ایتالیایی هم نسبت به عملکرد این سرمربی فرانسوی نقد دارند‌‌.

1927259

فوریو فوکولاری، روزنامه نگار ایتالیایی، در رادیو پونتو نوئوو درباره وضعیت این روزهای ناپولی‌ گفت: "زنگ خطر جدی در ناپولی وجود دارد، اما هواداران چه انتظاری داشتند؟ اسپالتی، مردی که ناپولی را متحول کرد، رفت. جونتولی که یک ارتباط اساسی بین تیم و باشگاه بود، رفت. کیم مین جائه که یکی از بهترین‌های جهان بود و جایگزین نشد، رفت. سپس رودی گارسیا روی نیمکت آمد، مربی‌ای که این کار را نکرده و هرگز چیزی برنده نشد. او مربی شایسته‌ای است اما هیچ چیزی استثنایی ندارد. نمی‌خواهم همه تقصیرها را گردن گارسیا بیندازم اما اگر لوبوتکا و دیگران دیگر بازی نکنند، مسئولیت بر عهده مربی است. تعویض زربین با خویچا کواراتسخلیا و همچنین اظهارات او پس از بازی، دیوانه کننده بود."

او معتقد است که آن‌ها نیاز به یک سرمربی بزرگ داشتند: "ناپولی به یک مربی بزرگ برای جایگزینی اسپالتی که تاریخ ساز بود، نیاز داشت. رئیس باشگاه می‌خواست این واقعیت را برجسته کند که می‌تواند بدون دیگران پیروز شود، مهم این است که الان اسپالتی نیست. آئورلیو دی لورنتیس پدر-استاد است و می‌خواهد تمام اعتبار را بگیرد، اما نمی‌توانیم زنجیره قبلی و موفق باشگاه را فراموش کنیم."

او درمورد اینکه گفته می‌شود گارسیا متکبر است، همچنین گفت: "مسئولیت چیزی را که می‌گویم به عهده می‌گیرم: او متکبر نیست، او فرانسوی است. سال گذشته ناپولی تیمی بود که در اروپا هم خوب عمل کرد و حالا باید بدون توجه به سرمربی گذشته، خود را پیدا کند. با این حال، استعدادهای گارسیا برخی از عناصر قوی ناپولی را حذف می‌کند و این باعث تضعیف تیم می‌شود."